شروع پنچمین تمرینات نظامی سالانه پاکستان با 17 کشور عرب و غربی در اردن

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: بیش از 10 هزار نیروی هوایی، زمینی و دریایی پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عربستان، اردن و سایر کشورهای عربی و غربی در پنجمین تمرینات مشترک نظامی با عنوان شیر مشتاق تحت نظارت ارتش آمریکا در این کشور حضور دارند.

شروع پنچمین تمرینات نظامی سالانه پاکستان با 17 کشور عرب و غربی در اردن

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، تمرینات مشترک نظامی پاکستان با کشورهای عربی و غربی در اردن به مدت دو هفته شروع و ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش ها، بیش از 10 هزار نیروی هوایی، زمینی و دریایی پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عربستان، اردن و سایر کشورهای عربی و غربی در این تمرینات مشترک نظامی با عنوان شیر مشتاق (Eager Lion) در این کشور حضور دارند که تحت نظارت ارتش آمریکا برگزار می گردد.

نیروهای زمینی، هوایی و دریایی پاکستان و 17 کشور دیگر با شعار بهبود امنیت مرزی و مبارزه با تروریسم در منطقه بیابانی اردن تمرینات نظامی انجام خواهند داد.

ریک میتسون یکی از مقامات عالی نظامی آمریکا در گفت وگو با رسانه ها در این خصوص گفت: تمرینات پاکستان و کشورهای عربی و غربی هیچ ربطی به اوضاع کنونی منطقه ندارد.

وی اضافه کرد: همکاری این کشورها با یکدیگر سبب تقویت روابط خواهد شد.

شایان ذکر است که تمرینات پاکستان با کشورهای عربی و غربی در حالی در اردن برگزار می گردد که از یک طرف ظاهرا آمریکا و متحدینش علیه علیه گروه تروریستی داعش تصمیم به انجام عملیات نظامی دارند و از سوی دیگر، اتحادیه کشورهای عرب به رهبری عربستان در حال جنگ علیه حوثی ها در یمن هستند.

علاوه بر این، ارتش پاکستان و عربستان چندی پیش نیز تمرینات مشترکی با نام صمصام-5 با حضور 292 افسر نظامی پاکستان در شهر طایف در نزدیکی مکه از 19 مارس سالجاری (25 اسفند ماه سال گذشته) شروع نموده بود و سپهبدمحمد عاصم باجوه سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان (ISPR)نیز اعلام نموده بود که تمرینات مشترک ارتش پاکستان و عربستان ارتباطی با جنگ یمن ندارد.

پ

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1502

به "شروع پنچمین تمرینات نظامی سالانه پاکستان با 17 کشور عرب و غربی در اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پنچمین تمرینات نظامی سالانه پاکستان با 17 کشور عرب و غربی در اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید