آیا بینکی در آزمون فضایی پیروز می گردد؟

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ جلد اول این مجموعه بینکی گربه فضایی نام دارد. بینکی یک گربه فضایی، رسمی و قانونی است؛ حالا او یک مأموریت مهم دارد. مأموریت این است: نجات ایستگاه فضایی اش از دست موجودات مزاحم فضایی. بینکی باید فکری کند و همه را نجات دهد؛ حتی اگر ناچار باشد هر لحظه با یک موجود بجنگد.

آیا بینکی در آزمون فضایی پیروز می گردد؟

این که بینکی انتها می تواند در برابر موجودات فضایی پیروز گردد یا نه در ادامه داستان معلوم می گردد؛ اما از همین شروع یک چیز خیلی واضح است و تضادی که بین تصاویر و متن دیده می گردد. متن کتاب بینکی گربه فضایی ذهنیت بینکی را معلوم می نماید و تصاویر، واقعیت زندگی او را. درست از همین نقطه است که طنز شکل می گیرد و خنده بر لب خواننده می آید.

نویسنده و تصویرگر این کتاب اَشلی اسپیرس است؛ اما تضادی بین تصاویر و متن وجود دارد که به خوبی مشاهده می گردد و البته راز موفقیت داستان هم همین نکته است. کتاب شبیه یک کمیک استریپ طراحی شده است و مهارت نویسنده خود را به خوبی نشان می دهد.

جلد دوم این مجموعه بینکی در آزمون فضایی است. دیگر خبری از آقاپیشیِ مهربان در این جلد نیست. چرا؟ بینکی برگشته! او هنوز یک گربه فضایی رسمی و قانونی است؛ اما زندگی اش آن قدر یکنواخت شده که حالا از روی تخت خوابش با موجودات فضایی می جنگد. تا این که انتها یک روز صبح اتفاقی می افتد که باعث می گردد بینکی از تخت خوابش بلند گردد و صاف بنشیند: آمدن گرِیسی؛ گربه تازه دوست داشتنی به ایستگاه فضایی بینکی!

خب، نمی گردد این ماجرا را درازکشیده حل کرد. مهم تر این که، ایستگاه فضایی بینکی فقط برای یک پیشیِ دوست داشتنی جا دارد!

اَشلی اسپیرس، نویسنده و تصویرگر کتاب های بچه ها تا حالا در جشنواره های مختلفی برگزیده شده است. او داستان بینکی را با الهام گرفتن از گربه خواهرش نوشته که یک جورهایی عین توپ فوتبال است. وقتی گربه های اَشلی، یعنی گارسی و شارلوت، فهمیدند که جایی در کتاب او ندارند، با وکیل شان تماس گرفتند!

انتشارات میچکا (کودک و نوجوان مبتکران) کتاب کودک بینکی در آزمون فضایی را در 64 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای 72 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از 7 سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 15396

به "آیا بینکی در آزمون فضایی پیروز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بینکی در آزمون فضایی پیروز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید