افزایش بی سابقه مصرف گاز در کشور، مردم در مصرف انرژی صرفه جویی کند

به گزارش مجله سایه، رجبی از مردم خواست با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق و گاز، از افت احتمالی فشار گاز به ویژه در مناطق سردسیر کشور جلوگیری نمایند.

افزایش بی سابقه مصرف گاز در کشور، مردم در مصرف انرژی صرفه جویی کند

به گزارش ، مصطفی رجبی مشهدی دراین تبادل نظر با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف گاز بخش خانگی به 600 میلیون مترمکعب در روز، این افزایش را با ایجاد محدودیت در تامین سوخت گاز نیروگاه ها و جبران کمبود با استفاده از سوخت مایع همراه دانست که آلایندگی محیط زیست را به همراه دارد.

او به هموطنان توصیه کرد با کاهش 10 درصدی مصرف برق و گاز، به تامین مطمئن گاز به ویژه در مناطق سرد خیز کشور یاری نمایند و امکان بهره مندی پایدار هموطنان از نعمت برق و گاز در روز های پایانی فصل سرما را فراهم سازند.

ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز برای پایدار ماندن فراوری برق

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه رشد مصرف برق هم اکنون در شرایط متعارف قرار گرفته است، هدف از این صرفه جویی را جلوگیری از افت فشار گاز در مناطق سردسیر عنوان و تاکید نمود: همکاری خوب هموطنان در گذر از پیک برق تابستان سال جاری، این نوید را می دهد که در زمستان نیز شاهد همکاری خوب مردم عزیز کشور باشیم.

او توضیح داد: هموطنان با راه چاره های ساده مثل خاموش کردن یک لامپ روشنایی، پوشیدن لباس گرم و جلوگیری از هدررفت انرژی در منازل، می توانند صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشند و هریک درجه کاهش دمای خانه، 6 درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد که راه چاره ساده ای محسوب می گردد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2614

به "افزایش بی سابقه مصرف گاز در کشور، مردم در مصرف انرژی صرفه جویی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه مصرف گاز در کشور، مردم در مصرف انرژی صرفه جویی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید