تهران با داستان چراغانی شد

به گزارش مجله سایه، شهر: داور جشنواره جایزه تهران گفت که داستان این دوره از جشنواره جایزه تهران بسیار خوب هستند و علاوه بر اینکه تهران با داستان های این جشنواره از این پس همچون تاریخ و جغرافیا برای خود داستان نیز دارد بلکه با داستان چراغانی شده است.

تهران با داستان چراغانی شد

علی خدایی، داور جشنواره جایزه تهران در مصاحبه با خبرنگار شهر درباره داوری این جشنواره گفت: دبیر این جشنواره آقای طلوعی هستند. برای مرحله دوم 45 داستان به 5 داور داده شد تا بخوانیم.

او شرح داد: در معیارهای داوری که به عنوان داوران به ما داده شد این بود که ابتدا ویژگی تهران در آن لحاظ گردد و اینکه داستان قوی، قابل تأمل و دارای چارچوب درستی باشد. این معیارها به صورت عمومی به ما داده شد.

خدایی گفت: هر یک از ما داوران نیز سلیقه های خود و نوع مطالعاتمان و بسیاری از عوامل دیگر را در انتخاب داستان ها به عنوان داستان های برگزیده یک داور مد نظر قرار دادیم.

او اضافه کرد: داستان های این دور از جشنواره داستان های بسیار خوبی بودند. در چند دوره گذشته که این جشنواره برگزارشد، علاوه بر نکاتی که ذکر شده بود با چیزی به عنوان خلاقیت جوان ها روبرو بودیم.

خدایی گفت: تهران امروز داستان های زیادی را در دل خود جای داده است. در حقیقت بعد از چند دوره برگزاری مسابقه امروز تهران دارای داستان شده است؛ داستان هایی که امروز مکتوب شده اند. یک زمانی تاریخ تهران را می نویسیم، زمانی جغرافیای تهران مد نظر است و گاهی خاطرات تهران. امروز داستان های تهران را در دست داریم.

این داور جشنواره بیان نمود: تهران امروز با داستان هایش چراغانی می گردد. این نکته مهمی است که با این داستان ها تهران را روشن می کنیم. هر کسی که می خواهد به تهران مراجعه کند لزومی ندارد که تنها به کاخ گلستان مراجعه کند یا شمال شهر را ببیند، تهران از این پس با قصه هایش نیز قابل شناسایی است.

خدایی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از داستان ها از دید داوران مورد قبول بودند و برنده جایزه می شوند، بیان نمود: از قسمت های آیین نامه ای جشنواره اطلاع ندارم اما هر کدام از داوران تعدادی داستان معرفی کردند که در برخی از آنها مشترک بوده ایم. این مربوط به هر داوری می گردد. اما من به عنوان یک داور آرزو می کنم که تمام داستان ها برنده شوند چون همه داستان ها خیلی خوب بودند.

او ادامه داد: برای من که از همه داورها مسن تر بودم این داستان ها لحظه های خیلی زیادی از عمر رفته ام را یادآوری کرد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6537

به "تهران با داستان چراغانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران با داستان چراغانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید