تورم منفی و کاهش قیمت اجناس در ژاپن با شیوع کرونا

به گزارش مجله سایه، داده های آماری روز جمعه نشان می دهد که قیمت اجناس در توکیو، پایتخت ژاپن، برای اولین بار طی سه سال گذشته در ماه آوریل تقلیل یافته و فعالیت کارخانه ها نیز در این کشور کاهش چشمگیری داشته است.

تورم منفی و کاهش قیمت اجناس در ژاپن با شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، داده های آماری روز جمعه نشان می دهد که قیمت اجناس در توکیو، پایتخت ژاپن، برای اولین بار طی سه سال گذشته در ماه آوریل تقلیل یافته و فعالیت کارخانه ها نیز در این کشور کاهش چشمگیری داشته است.

چشم انداز تاریک این کشور که سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود، موجب افزایش تقاضا برای بودجه بیشتر شده است، حتی پس از آن که مجلس ژاپن بودجه اضافی برای تأمین یک بسته محرک 1.1 تریلیون دلاری به منطور کاهش تأثیر ضربات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را تصویب کرد.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن، امروز (جمعه) گفت: دولت با بانک مرکزی همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که اقتصاد ژاپن مجدداً به تورم منفی دچار نشود.

بر اساس داده های آماری دولت ژاپن، قیمت های مصرف کننده بر روی کالاهای اساسی در توکیو، که شاخص فرایند تورم در سطح این کشور محسوب می شود، در ماه آوریل نسبت به همین ماه در سال قبل 0.1 درصد کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، کاهش قیمت ها و تورم منفی در ژاپن اولین بار است که از ماه آوریل سال 2017 اتفاق افتاده است.

اگرچه افت قیمتها عمدتاً به دلیل کاهش هزینه های انرژی در پی سقوط قیمت نفت خام بود، اما انتظار می رود که ژاپن در ماه های آینده شاهد سقوط قیمت های مصرف کننده باشد چراکه اقتصاد این کشور ضربه شدیدتری از شیوع کرونا خواهد دید.

یک بررسی جداگانه از کسب و کارها در ژاپن روز جمعه تأیید کرد که فعالیت کارخانه های این کشور در ماه آوریل با سرعت بسیار بیشتری نسبت به یک دهه گذشته کاهش یافته است، زیرا شیوع کرونا باعث کاهش تولید و سفارشات جدید در این کارخانجات شده است.

اقتصاد ژاپن نزدیک به دو دهه از تورم منفی و تقلیل قیمت ها آسیب دیده است. اما از سال 2013 یعنی زمانی که سیاست های محرک اقتصادی شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، به احیای بخش هایی از اقتصاد کمک کرد، این فرایند متوقف شد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3828

به "تورم منفی و کاهش قیمت اجناس در ژاپن با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم منفی و کاهش قیمت اجناس در ژاپن با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید