کبک، شهری با جاذبه های رایگان فراوان

به گزارش مجله سایه، شهر کبک، پایتخت استان کبک کانادا، یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای آمریکای شمالی است. این شهر که در کنار رودخانه سنت لورنس قرار گرفته است، با خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های قدیمی جذاب و فرهنگ فرانسوی غنی خود، گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند. علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد، کبک همچنین دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است که می تواند اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم بزند. با این حال، لذت بردن از تمام زیبایی های کبک می تواند با هزینه های قابل توجهی همراه باشد. اما نگران نباشید، زیرا در این شهر جاذبه های رایگان فراوانی نیز وجود دارد که می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آنها لذت ببرید.

کبک، شهری با جاذبه های رایگان فراوان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کبک، شهری تاریخی و زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان است. بسیاری از این جاذبه ها را می توان به صورت رایگان تجربه کرد. در این مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های رایگان شهر کبک می پردازیم.

قدم زدن در خیابان های قدیمی کبک

محله قدیمی کبک، یکی از زیباترین محله های شهر است. این محله با خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های تاریخی و کافه های دنج، فضایی دلنشین و جذاب را برای گردشگران ایجاد کرده است. می توانید در خیابان های این محله قدم بزنید، از مغازه های کوچک دیدن کنید و در یکی از کافه های دنج، استراحت کنید و از تماشای مردم لذت ببرید.

بازدید از کلیسای جامع نوتردام دس ویکتوریز

کلیسای جامع نوتردام دس ویکتوریز، یکی از قدیمی ترین کلیساهای آمریکای شمالی است. این کلیسا به سبک باروک ساخته شده است و دارای یک نمای بیرونی زیبا و یک فضای داخلی باشکوه است. بازدید از این کلیسا رایگان است و می توانید در طول روز از آن بازدید کنید.

کبک دارای چندین کلیسای تاریخی است که ارزش دیدن دارند. کلیسای جامع نوتردام دس ویکتوریز (Basilique-cathédrale Notre-Dame de Québec) قدیمی ترین کلیسای کاتولیک در آمریکای شمالی است و دارای معماری باشکوهی است. کلیسای نوتردام دس ویکتوارز همچنین یکی از محبوب ترین مکان های برگزاری مراسم عروسی در کبک است.

پیاده روی در تفرجگاه ترنس کانادا

تفرجگاه ترنس کانادا، یک مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری به طول بیش از 23 کیلومتر است که از مرکز شهر کبک تا پارک ملی ژاک کارتیه امتداد دارد. این تفرجگاه از میان مناظر طبیعی زیبا و جاذبه های تاریخی عبور می کند و گزینه ای عالی برای لذت بردن از طبیعت و هوای تازه در شهر کبک است.

کبک دارای چندین مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری است که مکانی عالی برای ورزش و لذت بردن از طبیعت است. مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری Corridor des Capitaines (مسیر کاپیتان ها) یک مسیر محبوب است که از امتداد رودخانه سنت لورنس عبور می کند و دارای چشم اندازهای خیره کننده ای از شهر کبک است.

بازدید از موزه هنرهای زیبای کبک

موزه هنرهای زیبای کبک، یکی از بزرگترین موزه های هنر در کانادا است. این موزه دارای مجموعه ای گسترده از آثار هنری از جمله نقاشی، مجسمه، چینی و پارچه است. بازدید از این موزه رایگان است و می توانید در طول روز از آن بازدید کنید.

پارک های ملی کبک

شهر کبک دارای چندین پارک ملی زیبا است که بازدید از آنها رایگان است. از جمله این پارک ها می توان به پارک ملی Jacques-Cartier، پارک ملی Mont-Sainte-Anne و پارک ملی La Mauricie اشاره کرد. این پارک ها دارای مناظر طبیعی زیبا، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، دریاچه ها و رودخانه ها هستند و گزینه ای عالی برای لذت بردن از طبیعت در نزدیکی شهر کبک هستند.

تماشای آبشار مونت مورنسی

آبشار مونت مورنسی، یکی از بلندترین آبشارهای آمریکای شمالی است. این آبشار در نزدیکی شهر کبک واقع شده است و بازدید از آن رایگان است. می توانید از پایین آبشار، زیبایی آن را تماشا کنید یا با استفاده از پله های کابلی، به بالای آبشار بروید و منظره ای زیبا از رودخانه سنت لورنس را مشاهده کنید.

بازدید از قلعه فرونتناس

قلعه فرونتناس، یکی از قدیمی ترین ساختمان های آمریکای شمالی است. این قلعه در سال 1608 ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان یک موزه نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید از این قلعه رایگان است و می توانید در طول روز از آن بازدید کنید.

تله کابین کبک

تله کابین کبک، یک گزینه عالی برای تماشای مناظر زیبای شهر کبک از بالا است. این تله کابین از بالای تپه پارلمان به محله قدیمی شهر کبک می رود. هزینه استفاده از تله کابین بسیار مقرون به صرفه است و می توانید از آن برای رفت و آمد بین این دو نقطه استفاده کنید.

بازارهای کبک

شهر کبک دارای چندین بازار محلی است که در آنها می توانید محصولات تازه و سوغاتی های محلی را خریداری کنید. از جمله این بازارها می توان به بازار Place du Marché، بازار Jean-Talon و بازار Vieux-Port اشاره کرد.

پیاده روی در محله قدیمی کبک (Old Quebec)

محله قدیمی کبک، قلب تپنده این شهر است و یکی از زیباترین محله های تاریخی آمریکای شمالی محسوب می شود. این محله که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، با خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های قدیمی جذاب و کلیساهای باشکوه خود، مکانی ایده آل برای پیاده روی و عکاسی است. در حالی که در حال گشت و گذار در این محله هستید، می توانید از جاذبه هایی مانند قلعه فرونتناس (Château Frontenac)، میدان ترنس (Place d'Armes) و کلیسای جامع نوتردام کبک (Notre-Dame Cathedral of Quebec) دیدن کنید.

گشت و گذار در بازارهای عمومی کبک

بازارهای عمومی کبک یکی از بهترین مکان ها برای تجربه فرهنگ محلی و خرید محصولات تازه و باکیفیت است. در این بازارها می توانید انواع میوه جات، سبزیجات، ماهی، گوشت، پنیر، سوغاتی و صنایع دستی را پیدا کنید. علاوه بر خرید، بازارهای عمومی کبک همچنین مکان های خوبی برای استراحت، تماشای مردم و لذت بردن از فضای پر جنب و جوش شهر هستند.

بازدید از موزه های رایگان کبک

شهر کبک دارای موزه های متعددی است که بازدید از آنها برای عموم رایگان است. از جمله این موزه ها می توان به موزه هنرهای زیبای کبک (Musée national des beaux-arts du Québec)، موزه تمدن کانادا (Musée de la civilisation) و موزه تاریخ کبک (Musée du Québec) اشاره کرد. در این موزه ها می توانید با تاریخ، هنر و فرهنگ کبک آشنا شوید و از آثار هنری و تاریخی ارزشمندی دیدن کنید.

پیاده روی در پارک های کبک

شهر کبک دارای پارک های متعددی است که مکانی عالی برای استراحت، پیک نیک و پیاده روی هستند. از جمله این پارک ها می توان به پارک میدان آورام (Parc de l'Esplanade), پارک میدان ویکتوری (Parc de la Victoire) و پارک میدان ولف (Parc du Champ de Bataille) اشاره کرد. در این پارک ها می توانید از طبیعت زیبا لذت ببرید، از مناظر دیدنی شهر عکس بگیرید و با مردم محلی آشنا شوید.

شرکت در جشنواره های رایگان کبک

شهر کبک در طول سال میزبان جشنواره های متعددی است که بسیاری از آنها برای عموم رایگان هستند. از جمله این جشنواره ها می توان به جشنواره زمستانی کبک (Carnaval de Québec)، جشنواره موسیقی کبک (Festival d'été de Québec) و جشنواره فیلم کبک (Festival du nouveau cinéma) اشاره کرد. در این جشنواره ها می توانید از انواع موسیقی زنده، نمایش، فیلم و فعالیت های فرهنگی لذت ببرید.

بسیاری از این جشنواره ها رایگان هستند و گزینه ای عالی برای تجربه فرهنگ و سنت های کبک هستند. از جمله این جشنواره ها می توان به جشنواره زمستانی کبک، جشنواره تابستانی کبک و جشنواره موسیقی کبک اشاره کرد.

تماشای آتش بازی در کبک

در طول سال، در مناسبت های مختلف آتش بازی های زیبایی در آسمان کبک برگزار می شود. از جمله این مناسبت ها می توان به روز کانادا (Canada Day)، روز ملی کبک (Fête nationale du Québec) و شب سال نو اشاره کرد. تماشای آتش بازی در کبک یک تجربه رایگان و فراموش نشدنی است که می تواند سفر شما را به این شهر خاطره انگیزتر کند.

شرکت در فعالیت های ورزشی رایگان کبک

شهر کبک دارای امکانات ورزشی متعددی است که استفاده از آنها برای عموم رایگان است. از جمله این امکانات می توان به زمین های بسکتبال، زمین های فوتبال، زمین های تنیس و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری اشاره کرد.

انتشار: 7 آذر 1402 بروزرسانی: 7 آذر 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8170

به "کبک، شهری با جاذبه های رایگان فراوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبک، شهری با جاذبه های رایگان فراوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید