حرف های جالب اولین فراوری کننده پیروز مداد و اتوماتیک در ایران

به گزارش مجله سایه، علی اکبر رفوگران سوژه فیلم اتوماتیک که اولین فراوری کننده پیروز مداد و اتوماتیک در ایران است عنوان نمود که دوست دارد در 89 سالگی همچنان شغل جدید به وجود بیاورد.

حرف های جالب اولین فراوری کننده پیروز مداد و اتوماتیک در ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، علی اکبر رفوگران که به عنوان اولین فراورینماینده پیروز مداد و اتوماتیک در ایران شناخته می گردد و محور اصلی مستند اتوماتیک است، وی درباره این فیلم به کارگردانی محمد ثقفی که در سیزدهمین جشنواره فیلم سینماحقیقت حضور دارد، گفت: این فیلم بیان خاطرات و تاریخچه فراوری اتوماتیک است که می تواند برای آیندگانی که تمایل دارند از گذشتگان، نحوه کوشش و رسیدن به پیروزیت آنها مطلع شوند، مفید باشد و از این منظر فیلم خوبی است که به دست اندرکاران آن دست مریزاد می گویم.

وی ادامه داد: البته با توجه به شرایط موجود و امکاناتی که وجود داشت و از آنجا که من کارخانه اتوماتیک بیک را واگذار نموده ام به فیلم یا عکس و اسناد آرشیوی دسترسی نداشتم در نتیجه ابزار معرفی چندانی در اختیارم نبود، با این وجود فیلم خوبی تهیه شده و ای کاش تصاویر آن موقع کارخانه موجود بود و در فیلم مورد استفاده قرار می گرفت تا گذشته را کامل تر نشان دهد.

رفوگران مطرح نمود: من 2 بار از صفر آغاز کردم و هر بار با دستان خالی، این روزها بعضی از جوانان می گویند دوره شما با ما متفاوت است و اوضاع آن موقع آن طور بود و الان این طور است که من این موضوع را قبول ندارم. الان امکانات بیشتری به نسبت زمان ما برای جوانان فراهم است که اگر بخواهند می توانند از آنها استفاده نمایند. با توجه به این که ما در صنعت و فراوری در عرصه جهانی بسیار عقب هستیم باید جوانان ما به میدان بیایند و آینده صنعت و اقتصاد ایران را تضمین نمایند. البته در این راه نباید ناامید و مأیوس شوند و بدانند که اگر کوشش نمایند، پیروز خواهند شد.

این کارآفرین برتر با بیان اینکه در دومین آغازش در عرصه فراوری بعد از واگذاری کارخانه اتوماتیک خود به دلیل موانعی که بعضی از نابخردان و افراطیون مالی مسبب آن بودند، به ساخت عطر روی آورد، درباره شرایط فعلی این کارخانه اظهار کرد: درحال حاضر از شرایط عطر بیک رضایت دارم. البته این روزها رقیب زیاد است و این بد نیست. رقیب یعنی مراقب و کسی که مراقب دارد دقت بیشتری در کار خود خواهد داشت.

این پیشکسوت عرصه فراوری اظهار کرد: با توجه به تجربه ای که در این زمینه داشتم به دوستانی که قصد ورود به عرصه فراوری و صنعت دارند، توصیه می کنم با برند خودشان آغاز نمایند چراکه برندسازی خود یک سرمایه گذاری است و هم اینکه در آن صورت اسیر یک گروه خارجی نیستند. فراورینمایندگان می توانند از دانش و تکنولوژی خارجی ها بهره گرفته و حداقل در ابتدای ورود با برند خارجی وارد شوند، ولی در ادامه راه با برند خودشان ادامه دهند و از آن وابستگی رها یابند.

وی در انتها بیان نمود: من در سن 89 سالگی همچنان امیدوار هستم تا زمانی که زنده ام و پاهایم قدرت دارند هر روز سر کار بروم، فعالیت کنم و حتی یک شغل جدید به وجود آورم. این ها همه به خاطر پول نیست و جزوی از زندگی من است. هرچند که پول جزو ابزار کار است ولی باید حلال باشد و درست خرج گردد. به قول درسی که از قدیمی ها گرفته ایم؛ بکوش و بپوش و بنوش و بده برای دگر روز چیزی بنه.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2218

به "حرف های جالب اولین فراوری کننده پیروز مداد و اتوماتیک در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف های جالب اولین فراوری کننده پیروز مداد و اتوماتیک در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید