خبرنگاران بسته شدن نمایندگی سازمان ملل در الحدیده یمن

به گزارش مجله سایه، تهران - خبرنگاران - سازمان ملل متحد گفت که فعالیت های این نهاد در بندر الحدیده یمن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل می گردد.

خبرنگاران بسته شدن نمایندگی سازمان ملل در الحدیده یمن

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

خبرگزاری آناتولی امروز (شنبه) به نقل از یک منبع مطلع در دولت مستعفی یمن این خبر را بیان نمود.

نمایندگی سازمان ملل متحد در استان الحدیده در غرب یمن فعالیت خود را اواخر سال 2018 برای یاری به اجرایی شدن توافق استکهلم که در آذر 1397 میان دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله به امضا رسید، شروع کرد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز نیمه ژانویه 2020 (دی ماه 1398) با اجماع اعضا، ماموریت نمایندگی سازمان ملل در بندر الحدیده را به مدت 6 ماه دیگر تا 15 ژوئیه 2020 (25 تیر99) تمدید نموده بود.

عربستان با همراهی آمریکا، امارات متحده عربی، بحرین، قطر و مزدوران سودانی در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف عربی - آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما با گذشت بیش از پنج سال، به استثنای امارات و خلبانان آمریکایی ، سایر هم پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز اکنون از یک هم پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن وارد ششمین سال خود شده و صدها میلیارد دلار خسارت در پی داشته است و تا به امروز بیش از یکصد هزاران یمنی در اثر جنگ و پیامدهای ناگوار آن به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

مجامع بین المللی بارها هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان 22 میلیون یمنی را تهدید می کند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3732

به "خبرنگاران بسته شدن نمایندگی سازمان ملل در الحدیده یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسته شدن نمایندگی سازمان ملل در الحدیده یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید