خبرنگاران حمایت از تولیدکنندگان سمنانی با خرید 650 تن گوشت مرغ

به گزارش مجله سایه، سمنان- خبرنگاران- مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 650 تن مرغ گوشتی به منظور حمایت از مرغداران و تنظیم قیمت در بازار از سوی شرکت پشتیبانی دام این استان خریداری شد.

خبرنگاران حمایت از تولیدکنندگان سمنانی با خرید 650 تن گوشت مرغ

مسعود طاهریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: از هفته دوم فروردین امسال قیمت فروش مرغ گوشتی زنده در بازار با کاهش چشمگیری روبرو شد که این شرایط تولیدکنندگان را دچار مشکل کرد و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید مرغ گوشتی، تنظیم قیمت گوشت مرغ در بازار را دنبال کرد.

وی اعلام نمود: گوشت مرغ خریداری شده از تولیدکنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام به صورت گوشت مرغ منجمد به عنوان ذخایر راهبردی ذخیره می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: مرغ منجمد به منظور حمایت از تولیدکنندگان در بازار عرضه نمی شود.

وی ادامه داد: شیوع کرونا و ماندن شهروندان در خانه و کاهش استقبال از رستوران ها و غذاخوری ها تقاضا برای گوشت مرغ را کاهش داد و این کاهش تقاضا، افزایش جوجه ریزی و کمبود نهاده در بازار، در افت قیمت گوشت مرغ در فروردین موثر بود.

وی شرح داد: در زمان حاضر اقدام های اجرا شده مانند تامین نهاده و خرید گوشت مرغ، شرایط تولیدکنندگان را تا حدی بهبود بخشید، اما همچنان قیمت گوشت مرغ گرم در بازار کمتر از نرخ تصویب شده در ستاد تنظیم بازار است.

طاهریان گفت: خرید مرغ گوشتی تا تنظیم قیمت گوشت مرغ در بازار به منظور حمایت از تولیدکنندگان ادامه خواهد داشت، اما اجازه داده نمی شود قیمت عرضه گوشت مرغ از قیمت تصویب شده در ستاد تنظیم بازار یعنی 129 هزار ریال افزایش یابد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام نمود: 21 تن گوشت قرمز نیز به منظور حمایت از تولیدکنندگان استان امسال خریداری شد.

حدود 30 درصد میزان تولید گوشت مرغ، نیاز استان را رفع می کند و 70 درصد گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان مازاد بر نیاز است و به استان های دیگر ارسال می شود.

511 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 43 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 19 هزار و 200 قطعه و 421 مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی 10 میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3943

به "خبرنگاران حمایت از تولیدکنندگان سمنانی با خرید 650 تن گوشت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت از تولیدکنندگان سمنانی با خرید 650 تن گوشت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید