خبرنگاران پاسخ نه کرواسی به پمپئو و آمریکا

به گزارش مجله سایه، اروپا| بلگراد-خبرنگاران- روزنامه یوترنی لیست نوشت: مقامات کرواسی امروز (آدینه) در نشست با مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در شهر دوبرونیک اعلام کردند که با واشنگتن اعلامیه مشترک در خصوص امنیت استفاده از شبکه G5 در مقابل شرکت چینی هواوی امضا نمی کند.

خبرنگاران پاسخ نه کرواسی به پمپئو و آمریکا

به گزارش خبرنگاران، روزنامه یوترنی لیست چاپ زاگرب اضافه نمود: کرواسی همان موضع ایتالیا را اتخاذ می نماید و فقط پیشنهادهای آمریکا در خصوص مضر بودن استفاده از خدمات چینی را مد نظر خواهد داشت.

این روزنامه اضافه نمود: جلوگیری از مالیات مضاعف و لغو ویزا برای شهروندان کرواسی از جمله موضوعات دیدار پمپئو با مقامات کرواسی بوده است.

منابع آگاه می گویند که کرواسی بین چین و آمریکا تعادل برقرار می نماید. وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار از یونان و ایتالیا در آستانه انتخابات آمریکا وارد کرواسی شد.

پمپئو اوایل ماه آگوست سال جاری(مرداد ماه) به لهستان، جمهوری چک، اسلوونی و اتریش سفر کرد و در کوشش است اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند تا از فناوری شرکت چینی هواوی برای ساخت شبکه 5G استفاده ننمایند. هدف دولت ترامپ شرکت هواوی چینی است. کرواسی موضع مشابه ایتالیا را اتخاذ خواهد نمود.

روزنامه کرواسی نوشت: آمریکا ادعا می نماید که شبکه فناوری 5G توسعه یافته توسط شرکت چینی هواوی در خدمت جاسوسی دولت چین است که مقامات چینی و خود شرکت هواوی آن را به شدت رد می نمایند.

بنا به گزارش روزنامه یوترنی لیست کرواسی؛ زوران میلانویچ رئیس جمهوری کرواسی که روز گذشته (پنجشنبه 10 مهر) در مراسمی در حضور سفیر آمریکا در زاگرب به دولت ترامپ حمله نموده بود در دیدار امروز با پمپئو حضور نداشت.

رئیس جمهوری کرواسی در مراسم دیپلماتیک تحت عنوان (برداشت انگور) در حضور سفیر آمریکا گفت که ترامپ تحریک می نماید و تصمیماتش موجب گسترش نفرت و تضعیف صندلی آمریکا در دنیا می گردد.

میلانویچ مراسم اضافه نمود :وزیر امور خارجه آمریکا وقت ندارد که به زاگرب بیاید. هیچ کس با من در این خصوص تماسی نگرفته و صادقانه بگویم بهتر که من آنجا (در شهر دوبرونیک) نیستم. آمریکا قبل از انتخابات به کرواسی علاقه نشان می دهد.

به نوشته این روزنامه؛ رئیس جمهوری کرواسی همچنین روز گذشته (پنجشنبه 10 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: پمپئو کوشش می نماید تا جنگنده های آمریکایی را به کرواسی غالب کند.

به گزارش خبرنگاران از پایگاه اینترنتی تلویزیون دولتی صربستان، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ایتالیا وارد شهر دوبروونیک کرواسی شد که از طرف گوردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه و سیاست اروپایی کرواسی مورد استقبال نهاده شد.

پمپئو همچنین طی اقامت خود در کرواسی با آندره پلنکوویچ نخست وزیر و ماریو بانوژیچ وزیر دفاع کرواسی دیدار و گفت و گو کرد.

لغو ویزا برای شهروندان کرواسی در ورود به آمریکا و همچنین لغو مالیات مضاعف از موضوعات مهم گفت و گو بین مقامات کرواسی با وزیر خارجه آمریکا بوده است.

کرواسی در کنار رومانی، بلغارستان و قبرس از اعضای اتحادیه اروپا است و شهروندان این کشورها برای ورود به آمریکا ویزا احتیاج دارند.

همچنین گفته شده است که پیشنهاد فروش هواپیماهای اف-16 آمریکا و موضوع شبکه فناوری جی 5 شرکت چینی هووای از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین در این دیدار بوده است.

کرواسی در سال های اخیر همکاری خود با چین را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و اکنون بزرگترین پروژه زیر ساختاری در کرواسی برای احداث پل پلیشکی در این کشور توسط یک شرکت چینی در حال ساخت است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5366

به "خبرنگاران پاسخ نه کرواسی به پمپئو و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاسخ نه کرواسی به پمپئو و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید