دستمزدی که نمایندگان کارگران می خواهند عملاً محقق شده است

به گزارش مجله سایه، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه نمایندگان کارگران در جلسات دستمزد پیگیری می کردند یعنی حداقل دریافتی 2 میلیون و 800 هزار تومان عملاً با توافق اخیر محقق شده است.

دستمزدی که نمایندگان کارگران می خواهند عملاً محقق شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق کارگران برای سال جاری، 33 درصد است نه 21 درصد. درواقع حداقل دریافتی کارگران به طور متعارف 33 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این حداقل دریافتی اضلاع مختلفی دارد که یکی از آن ها حداقل دستمزد است و باقی موارد شامل بن کارگری، عائله مندی، سنوات و … است. نمایندگان دولت در جلسات مزد با ملاحظه کاهش آثار روانی افزایش دستمزد بر سطح قیمت ها و مدیریت تورم انتظاری ترجیح شان بر این بود که افزایش ها بیشتر در سایر موارد باشد نه صرفاً روی افزایش دستمزد یعنی پایه حقوق.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: آنچه نمایندگان کارگران در جلسات مزد پیگیری می کردند یعنی حداقل دریافتی 2 میلیون و 800 هزار تومان عملاً با توافق اخیر محقق شده است و نکته مهم تر اینکه با این توافق عملاً حداقل دریافتی برای بازنشستگان، کارمندان دولت و کارگران یکسان شد و به 2 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش 33 درصدی حقوق کارگران برای سال 99 را بالاترین نرخ افزایش دستمزد در طول 10 سال گذشته مطرح کرد و گفت: البته این افزایش برای سال جاری که با شیوع بیماری کرونا و رکود حاصل از آن آغاز شده بسیار قابل تأمل است و افزایش حقوق کارگران به بیش از این میزان ممکن بود ابعاد این رکود را تشدید کند.

میرزایی ادامه داد: به نظر می رسد افزایش این هزینه ها به ریزش گسترده نیروی کار در بنگاه های خدماتی منجر خواهد شد، کما اینکه در 20 روز گذشته دستکم چیزی نزدیک به 600 هزار نفر از کارگرانی که از کار بیکار شده اند و عمدتاً مربوط به بخش خدمات هستند به سامانه صندوق بیمه بیکاری مراجعه و درخواست برقراری صندوق بیکاری را ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: معنای این تعداد ثبت نام این است که حتی با دستمزدهای سال 98 بسیاری از بنگاه ها امکان حفظ نیروی کار را ندارند و افزایش 33 درصدی دستمزد ممکن است ریزش نیروی کار را به شدت افزایش دهد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرانجام با اشاره به احتمال افزایش 100 هزار تومانی حقوق کارگران گفت: به احتمال فراوان مبلغ 100 هزار تومانی حق مسکن برای سال 99 به 200 هزار تومان افزایش خواهد یافت و این مسئله در هیئت دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد، بنابراین حقوق کارگران به 2 میلیون و 900 هزار تومان خواهد رسیید.

سرانجامی پیام/4129/

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3546

به "دستمزدی که نمایندگان کارگران می خواهند عملاً محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزدی که نمایندگان کارگران می خواهند عملاً محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید