رقابت 2360 داوطلب در آزمون وکالت اردبیل

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/اردبیل همزمان با سراسر کشور و با حضور 2 هزار و 360 داوطلب آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت در دو حوزه امتحانی در اردبیل برگزار می گردد.

رقابت 2360 داوطلب در آزمون وکالت اردبیل

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: این آزمون در دو حوزه امتحانی دانشگاه پیغام نور به عنوان حوزه اصلی و دانشگاه محقق اردبیل به عنوان حوزه فرعی برگزار می گردد.

رضا عبادی شقلان گفت: در سراسر کشور 107هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام نموده اند که از استان اردبیل نیز 2 هزار و 360 نفر از داوطلبان با حضور در این آزمون با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی از برگزاری آزمون در دو مرحله اطلاع داد و اعلام کرد: روز آدینه 29 آذر ماه آزمون کتبی برگزار و بعد از این مرحله افرادی که مجاز شده اند می توانند در مصاحبه گزینش شرکت کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل توضیح داد: این افراد ضمن کسب امتیاز لازم می توانند پروانه وکالت را دریافت و همزمان در مرحله کارآموزی در پرونده های دادگاه نیز حضور یافته و وکالت کنند.

عبادی شقلان ادامه داد: داوطلبان ساعت 7:45 صبح آدینه 29 آذر ماه در حوزه های تعیین شده حاضر خواهند شد و با بسته شدن درب های حوزه های امتحانی در 8:30 صبح آزمون آغاز می گردد.

وی تاکید نمود: داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون در محل دانشگاه پیغام نور و محقق اردبیلی حضور یافته تا به موقع در سر جلسه آزمون حاضر شوند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: 120 سوال در این آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد تا در مدت زمان 140 دقیقه به آن پاسخ دهند.

عبادی شقلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بزرگترین ثبت نام وکالت در طول تاریخ کشور در این دوره اتفاق افتاده است، افزود: دلیل این امر رغبت و علاقمندی دانش آموختگان رشته حقوق به این مرکز است که سبب شده تا این حد داوطلب در آزمون وکالت سال جاری شرکت کنند.

وی افزود: 14 دی ماه نتایج اولیه آزمون اعلام و پذیرفته شدگان باید در مرحله مصاحبه و گزینش نیز حضور و نمره حد نصاب را کسب کنند تا در نهایت برگزیدگان این آزمون وارد مسئولیت خطیر وکالت شوند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 420 وکیل با این مرکز فعالیت می کنند که 385 وکیل پایه یک و 35 نفر نیز کارآموز هستند.

عبادی شقلان گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه خدمات معاضدتی نیز ارائه می نماید که این خدمات مربوط به افراد احتیاجمند به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که در صورت احتیاج از وکلای معاضدتی بهره مند شده و به صورت رایگان خدمات به آنها ارائه می کنیم.

وی افزود: در ماه های گذشته همایشی را در اردبیل با دعوت از مسئولان کشوری حقوقی و استانی برگزار کردیم که این همایش با استقبال خوب وکلا و فعالان این عرصه روبرو شد که این خود یک کارگاه بزرگ در راستای ارتقای توانمندی آموزشی محسوب می گردد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2235

به "رقابت 2360 داوطلب در آزمون وکالت اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 2360 داوطلب در آزمون وکالت اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید