روزه داران حتماً این گیاه را بخورند

به گزارش مجله سایه، خواص گیاه نعنا از قـدیم شـناخته شده و امـروزه هـم از عصـاره، بـرگ و اسـانس آن در طـب سنتی و در صنایع غذایی به عنوان یک عامل طعم دهنـده و بعلاوه در ساخت مواد آرایشی استفاده می گردد.

روزه داران حتماً این گیاه را بخورند

نعنا یکی از برترین گیاهان دارویی برای روزه داران است، زیرا در ماه رمضان، بدن با کمبود آب روبرو می گردد و برای جبران این کمبود، مصرف بعضی سبزیجات از جمله نعنا گزینه مناسبی است.

پوست صورت به علت کم آبی بدن، خواب ناکافی و تغذیه نادرست، دچار خشکی و آکنه می گردد. گیاه نعنا سرشار از بتاکاروتین و ویتامین C بوده و در بهبود آکنه و نرمی پوست، بعلاوه در کاهش التهاب پوست موثر است.

بعلاوه در ماه رمضان به علت تغذیه نادرست و کم تحرکی، بیشتر افراد دچار یبوست می شوند. نعنا به علت دارا بودن فیبر فراوان، به بهبود یبوست یاری می نماید. در طـب سـنتی از نعنـا بـه عنـوان مقـوی معده، بادشکن، ضد درد، ضد تشـنج، آرام کننـده اعصـاب استفاده می گردد.

اسانس نعنا به وسیله کـاهش اسپاسم عضـلات صاف گوارش منجر بـه کاهش درد در ناحیـه شکم می شـود. بعلاوه عصاره آبی گیاه نعنا دارای خواص ضددرد و ضد التهابی است و می تواند جایگزین مناسبی برای دارو های شیمیایی ضددرد و ضدالتهابی باشد.

از دیگر خواص نعنا می توان به خاصیت ادرارآوری این گیاه اشاره نمود که با به کار انداختن کلیه ها، سموم را از بدن دفع می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 فروردین 1402 بروزرسانی: 11 فروردین 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14758

به "روزه داران حتماً این گیاه را بخورند" امتیاز دهید

1 کاربر به "روزه داران حتماً این گیاه را بخورند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه داران حتماً این گیاه را بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید