رویاهای بربادرفته ترامپ در ویسکانسین، پیغام های یک نظرسنجی ایالتی برای کاخ سفید

به گزارش مجله سایه، یکی از اصلی ترین دلایل کاهش آرای ترامپ در ایالت ویسکانسین، اقبال رای دهندگان مستقل در این ایالت به حزب دموکرات و نامزدهای آن است.

رویاهای بربادرفته ترامپ در ویسکانسین، پیغام های یک نظرسنجی ایالتی برای کاخ سفید

به گزارش خبرنگاران، نظرسنجی ایالتی اخیر در ویسکانسین، شوک تازه ای را به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا وارد ساخته است. ویکانسین، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، به یکی از نمادهای پیروزی ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات تبدیل شد. اگرچه ویسکانسین دارای 10 امتیاز الکترال (در ذیل ساختار الکترال کالج) نیست، اما تجمیع آرای الکترال آن با ایالات پنسیلوانیا و میشیگان، سبب شد تا ترامپ سکان راهنمایی کاخ سفید را در دست بگیرد. بی دلیل نیست که بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی و انتخاباتی در آمریکا، از سه ایالت مذکور، به عنوان سه پاشنه آشیل دموکراتها و عوامل شکست آنها در انتخابات ریاست جمهوری قبلی یاد می نمایند.

بدون شک ویسکانسین در انتحابات ریاست جمهوری پیش رو نیز نقش مهمی ایفا می نماید. بسیاری از موسسات نظرسنجی در آمریکا، به صورت منظم و ماهیانه، آرای مردمی در این ایالت سرنوشت ساز را مورد آنالیز قرار می دهند تا نسبت به افت و خیز آرای ترامپ در آن مطلع شوند. گفتنی است که در جریان رقابتهای انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2018، جمهوریخواهان در هر سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان در مقابل دموکراتها شکست خوردند و کرسی های سنا، مجلس نمایندگان و فرمانداری ها را واگذار کردند.

پیشتازی بایدن از ترامپ در ویسکانسین

نظرسنجی اخیر دانشگاه حقوقی مارکوت در ایالت ویسکانسین نشان می دهد که جو بایدن نامزد احتمالی حزب دموکرات از حمایت 50 درصدی ساکنان این ایالت برخوردار است. در مقابل، ترامپ توانسته است 44 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. همچنین این نظرسنجی نشان می دهد که برنی سندرز دیگر نامزد حزب دموکرات، با اختلاف 2 درصد و الیزابت وارن، با اختلاف 1 درصد از ترامپ پیشی گرفته اند.این نظرسنجی، میزان شانس و اقبال نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات درون حزبی مقدماتی را نیز مورد آنالیز قرار داده است. بر این اساس، جو بایدن ، توانسته است 31 درصد آرای رای دهندگان دموکرات در این ایالت را به دست بیاورد. الیزابت وارن که طی هفته های اخیر به اصلی ترین رقیب بایدن تبدیل شده است، در این ایالت 24 درصد آرای دموکراتها را کسب نموده است. برنی سندرز نیز از 17 درصدی دموکراتها در ویسکانسین برخوردار است. مجموع این نتایج نشان می دهد که در صورت راهیابی بایدن به دور دوم و پایانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمال شکست ترامپ در مقابل وی بالا خواهد رفت.

نگاه ساکنان ویسکانسین به موضوع استیضاح ترامپ

اما در بخش دیگری از این نظرسنجی، موضوع استیضاح ترامپ مورد پرسش و تحلیل قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه 46 درصد از شرکت نمایندگان در نظرسنجی، موافق استیضاح ترامپ در مورد پرونده اوکراین گیت هستند. این در حالیست که 49 درصد از شرکت نمایندگان، مخالف این موضوع هستند. همچنین این نظرسنجی نشان می دهد که 44 درصد از ساکنان ویسکانسین (شرکت نمایندگان در نظرسنجی) خواهان برکناری ترامپ از قدرت هستند، حال آنکه 51 درصد آنها با خروج ترامپ از قدرت تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 مخالف هستند. این نظرسنجی، از 13 تا 17 اکتبر سال جاری برگزار شده و میزان خطای آن، 4.2 درصد است.

پیغام اصلی نظرسنجی ویسکانسین برای ترامپ

نظرسنجی ایالتی ویسکانسین پیغام خوبی برای دونالد ترامپ و همراهان وی ندارد! این نظرسنجی نشان می دهد که ترامپ نمی تواند آرای منفی و مخالفی که در مورد استیضاح وی وجود دارد را به مثابه آرای ایجابی یا آرای مخالف حزب دموکرات و نامزدهای آن در نظر بگیرد. کمپین انتخاباتی ترامپ در طول هفته های اخیر سعی نموده است از مخالفت بخشی از افکار عمومی با استیضاح و برکناری ترامپ، به مثابه موافقت مطلق آنها با ترامپ و سیاستهای وی در کاخ سفید یاد نمایند. نظرسنجی ایالتی ویسکانسین به خوبی نشان می دهد که چنین تحلیلی کاملا خطاست.

از سوی دیگر، ترامپ به خوبی می داند که در ایالاتی مانند ویسکانسین، با اختلافی بسیار اندک در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیروز شده است. از این رو، هر گونه تغییری در نظرسنجی های این ایالت و دیگر ایالات خاکستری ، برای ترامپ و مشاوران انتخاباتی وی بسیار مهم و مشخص نماینده خواهد بود.

کوشش ترامپ برای جلب رضایت رای دهندگان مستقل

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش آرای ترامپ در ایالت ویسکانسین، اقبال رای دهندگان مستقل در این ایالت به حزب دموکرات و نامزدهای آن است. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، رای دهندگان مستقل اصلی ترین نقش را در پیروزی ترامپ ایفا کردند. اکثریت نسبی آرای رای دهندگان مستقل در ایالات سه گانه (ویسکانسین، پنسیلوانیا و ویسکانسین) ، به گونه ای به سود ترامپ به گردش در آمد که در نهایت منتج به کسب آرای الکترال این ایالات توسط رئیس جمهور فعلی آمریکا شد. با این حال نظرسنجی های ایالتی و عمومی در آمریکا نشان می دهد که اکثر رای دهندگان مستقل دیگر تمایلی نسبت به حمایت از دولت فعلی این کشور ندارند. بروز موضوعاتی مانند اوکراین گیت و شکست ترامپ در عرصه سیاست خارجی آمریکا در شکل گیری این معادله بی تاثیر نبوده است. هم اکنون اصلی ترین دغدغه ترامپ و همراهانش، احیای سبد رای افراد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. اما در آن سوی معادله، دموکراتها نسبت به رویگردانی رای دهندگان مستقل از ترامپ مطلع هستند. افرادی مانند بایدن، وارن و سندرز به خوبی می دانند که با استناد به آرای حداکثری دموکراتها و آرای حداقلی جمهوریخواهان ناراضی از ترامپ، نمی توانند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پیروز شوند. از این رو دموکراتها اصلی ترین کوشش خود را حول محور حفظ نارضایتی رای دهندگان مستقل از ترامپ پایدار نموده اند.

.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1282

به "رویاهای بربادرفته ترامپ در ویسکانسین، پیغام های یک نظرسنجی ایالتی برای کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویاهای بربادرفته ترامپ در ویسکانسین، پیغام های یک نظرسنجی ایالتی برای کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید