ریسک نازنین فراهانی برای بازی در ژانر وحشت ملکاوان

به گزارش مجله سایه، نازنین فراهانی درباره حضور در سریال ملکاوان و ویژگی های نقش خود و همچنین فضای وحشت در این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

ریسک نازنین فراهانی برای بازی در ژانر وحشت ملکاوان

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نازنین فراهانی بیشتر بازیگر سینماست و در تلویزیون در سریال هایی، چون بشارت منجی، معمای شاه و ترور خاموش به ایفای نقش پرداخته است. فراهانی این شب ها در نقش اصلی سریال ملکاوان به کارگردانی احمد معظمی دیده می شود.

مهسا با بازی فراهانی در این سریال نقش زنی را دارد که به دنبال از دست دادن همسرش، باید با خانواده شوهر و اجتماع اطرافش بر سر حق حضانت فرزندان و سهم الارثش بجنگند.

نازنین فراهانی در ابتدا درباره حضور پررنگ تر در سینما نسبت به تلویزیون و بازی در این سریال به خبرنگار مهر بیان کرد: من بازیگر سینما هستم و بیشترین فعالیت من در سینما بوده است البته چند فیلم توقیف شده یا به دلایلی اکران نشده دارم به هر حال در تلویزیون فعالیت زیادی نداشته ام و تا سال های سال این انتخاب من بوده است که در سینما باشم. یکی از نقاط قوت سریال ملکاوان فیلمنامه اش است. وقتی بازی در این سریال پیشنهاد شد مشغول بازی در سریال محکومین بودم و از آنجایی که در تمام اپیزود های محکومین بازی داشتم حجم کارم خیلی زیاد بود. فیلمنامه ملکاوان و نقش مهسا آنقدر خوب بود که خودم را به سریال رساندم. فیلمنامه ساختار درستی داشت، ضمن این که شخصیت ها به خوبی پردازش شده بودند. روابط آدم ها خیلی درست، منطقی و معقول بود و مهم تر از همه، شخصیت پردازی درست بود.

شخصیتی پیچیده و چندلایه

وی با اشاره به نقشی که ایفا می کند، گفت: مهسا شخصیت پیچیده و چند لایه ای داشت که کشف این لایه ها و زندگی بخشیدن به او برای من خیلی جذاب بود. یکی از نقاط قوت دیگر سریال، ژانر متفاوت آن بود که برای اولین بار در تلویزیون اتفاق می افتاد. این عوامل مرا با کاری روبرو کرد که جذابیت زیادی داشت و وسوسه کننده بود. طبیعتاً هر بازیگر دیگری غیر از من هم در پذیرش این نقش تردید نمی کرد.

فراهانی با اشاره به ارتباطی که میان او و مادرشوهرش در سریال به تصویر کشیده می شود، اظهار کرد: معمولاً شخصیت ها در سریال ها کلیشه ای هستند؛ یک عروس مظلوم و مادرشوهر بدجنس، در حالی که همه ما آدمیم. همه شخصیت ها در فیلمنامه ملکاوان، کنش های واقعی و غیرکلیشه ای دارند. مگر می شود بچه زنی را از او بگیرند و واکنش تندی نشان ندهد؟! در سکانسی از سریال که البته از آن حذف شده است، مهسا به پریدخت مادرشوهرش حمله می کند و حتی او را می زند. البته او سال هاست که داروی اعصاب مصرف می کند. خیلی جنگیده و در مقطعی از زندگی اش متوجه شده که یک بچه سر راهی بوده است. همه این ها کاراکتر او را ساخته است و فکر می کند نباید مظلوم باشد و باید حق خود را بگیرد.

خوب نیست تلویزیون به دنبال کلیشه برود

وی درباره حضور بیشتر در سریال های تلویزیونی در آینده شرح داد: در یک دوره طولانی حدود 10 ساله قبول نمی کردم که در هر سریالی بازی کنم و نگاهم بیشتر به سمت سینما بود، به این دلیل که سطح فیلمنامه ها و کار ها همیشه در سینما بالاتر بوده است. اما حالا که ملکاوان را می بینم مطمئن هستم که در تلویزیون هم می شود سریال خوب ساخت. به نظرم معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه آی فیلم آن برای سرمایه گذاری در این ژانر ریسک کرد و پیروز شد. به هر حال اگر قرار باشد تلویزیون به دنبال کلیشه ها برود چندان جالب نیست، اما اگر کار های خوبی در آن ساخته شود می تواند پرمخاطب تر هم باشد.

بازیگر ترور خاموش با اشاره به بازخورد ها بیان کرد: واکنش ها خیلی خوب بوده است شاید به این دلیل که ما ژانر معمایی- وحشت در تلویزیون نداشته ایم و بیشتر سریال ها در فضای معمایی- جنایی- پلیسی بوده است. کارکردن در اثری که رگه هایی از ژانر وحشت داشته باشد، برای همه ما یک ریسک بود، اما ظاهراً این ریسک خیلی خوب جواب داده، چرا که من بازخورد های خیلی خوبی از مردم می گیرم؛ هم درباره کلیت سریال و هم بازی خودم.

بازی در نقش یک قاتل غیرکلیشه ای

وی در سرانجام درباره نقش های مورد نظرش در تلویزیون شرح داد: دوست دارم نقش هایی را بازی کنم که هم خودم و هم بیننده باور می کنیم. کلیشه عصبانی ام می کند. نمی خواهم بگویم دوست دارم نقش یک قاتل یا دزد را بازی کنم، اما می توانم بگویم دوست دارم نقش قاتلی را بازی کنم که آن قدر درست تعریف شده باشد که مخاطب باورش کند؛ قاتلی که متفاوت از همه کلیشه هایی است که تا به حال دیده ایم، کپی نشده، پردازش شده و خلق شده است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2635

به "ریسک نازنین فراهانی برای بازی در ژانر وحشت ملکاوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک نازنین فراهانی برای بازی در ژانر وحشت ملکاوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید