زارع: رونق تولید در گروِ اعلام نیاز دستگاه های دولتی

به گزارش مجله سایه، رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه های دائمی که محلی برای اعلام نیاز دستگاه های دولت و اعلام آمادگی تولید کننده ها و صاحبان علم و فناوری باشد. رونق تولید را به دنبال دارد.

زارع: رونق تولید در گروِ اعلام نیاز دستگاه های دولتی

گروه اقتصادی خبرنگاران، رحیم زارع، رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران درباره لزوم حمایت از ساخت و تولید ایرانی، گفت: اتکا به ساخت و تولید داخلی ازجمله پیش نیاز های اقتصاد مقاومتی و ابزار های مقابله با تحریم است. در شرایط فعلی که تحریم ها مشکل ساز شده اند، دستگاه های دولتی باید به سمت تولیدکننده های داخلی بروند.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت هایی همچون برگزاری نمایشگاه های دائمی که در آن دستگاه ها و شرکت های دولتی نیازمندی های خود را ارائه کنند، رونق تولید و ساخت داخل را به دنبال دارد. نمایشگاه های مذکور محلی برای اعلام نیاز توسط دولت و اعلام حضور توسط تولید کننده ها و صاحبان علم و فناوری است.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه های تقاضامحور گفت: تا پیش از این نمایشگاه های مرتبط با ساخت داخل ویترینی برای عرضه توانمندی تولیدکننده های داخلی و شرکت های دانش بنیان بودند. در مدل مذکور تقاضای زیادی از سوی دستگاه های دولتی برای خرید کالا و خدمات از تولیدکننده های داخلی وجود نداشت.

وی در ادامه اضافه نمود: عرضه نیازها توسط دستگاه های دولتی، تولید محصول و علم را تقاضامحور می کند. این موضوع علاوه بر برآورده کردن نیازهای داخلی، توسعه فناوری را هم به دنبال دارد. در قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل هم موارد مذکور مورد تأکید قرار گرفته است. در صورت تحقق هدف مورد نظر، تولیدکننده ها و شرکت های دانش بنیان، کشور را از انواع خواسته های صنعتی بی نیاز می کنند.

زارع با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید در نمایشگاه تقاضامحورِ تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، شرکت کنند، گفت: امیدواریم دستگاه های دولتی استقبال خوبی از نمایشگاه های تقاضامحور داشته باشند. ازجمله راه های مقابله و بی اثر کردن تحریم های اقتصادی برگزاری نمایشگاه های مذکور و اتکا به تولید داخل است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2282

به "زارع: رونق تولید در گروِ اعلام نیاز دستگاه های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارع: رونق تولید در گروِ اعلام نیاز دستگاه های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید