سفارت سوئیس: استراتژی برن توسعه صلح و امنیت است

به گزارش مجله سایه، سفارت سوئیس در تهران می گوید استراتژی سیاست خارجی این کشور درباره ایران توسعه صلح و امنیت با تعهدات بشردوستانه است.

سفارت سوئیس: استراتژی برن توسعه صلح و امنیت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صحفه توئیتر سفارت سوئیس در تهران امروز سه شنبه طی در توئیتی نوشته است: استراتژی سیاست خارجی سوئیس (از سال 2020 تا 2023 میلادی) برای توسعه صلح + امنیت (وساطت، تعهدات بشرمحبت آمیز، ایجاد پیوند، میانجیگری، دیپلماسی علمی) زمینه های تمرکز موضوعی و تخصص خاص سوئیس را تعریف می کند.

سوئیس اعلام کرده تمهید تجاری انسان محبت آمیز سوئیس از روز دهم بهمن ماه سال جاری در اولین اقدام برای انتقال محموله دارویی به ایران به ارزش 2.3 میلیون یورو در حال اجرایی شدن است.

اما مقامات کشورمان اعلام کردند چیزی به نام کانال انسان محبت آمیز را به رسمیت نمی شناسند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز (دوشنبه)در دانشگاه دافوس کانال مالی سوئیس را کمتر از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری دانست و گفت: این دیوان به آمریکا دستور داد حق ندارد از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت کند. سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار بر مردم ایران و محروم کردن ایران از پرداخت هزینه این دارو و محدود کردن روش های استفاده از منابع مالی موجود است.

وی شرح داد: این قدم کوچکی است البته دولت سوییس تلاش کرده است و ما از آنها قدردانی می کنیم اما این نشان دهنده حسن نیت آمریکا نیست. نشانه این هم نیست حتی ایالات متحده کوچکترین اقدامی برای دستور دیوان بین المللی دادگستری انجام داده است، چه برسد به برجام.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2620

به "سفارت سوئیس: استراتژی برن توسعه صلح و امنیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت سوئیس: استراتژی برن توسعه صلح و امنیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید