سفر به ارتفاعات البرز، این کوه تماشایی 5 قله دارد

به گزارش مجله سایه، مجموعه قله های شاخک با داشتن 5 قله و ارتفاع حداکثری 4795 متر، در فهرست قله های مهم رشته کوه البرز واقع شده است. شکل خاص دیواره شمالی این کوه، جنس سنگ ها و خط الراس بسیار فنی بین قلل آن از ویژگی های این مجموعه محسوب می گردد.

سفر به ارتفاعات البرز، این کوه تماشایی 5 قله دارد

خبرنگاران-سعیده مرادی: صعود از میان سنگ های سست، تکنیکی خاص و ناب به قله های شاخک را می طلبد.در جبهه شمالی علم کوه، دیواره ای با ارتفاع بیش از 800 متری وجود دارد. بر بالای این دیواره قله های شاخک قرار گرفته است.

قله های شاخک کجاست؟

در جبهه شمالی علم کوه، قله های شاخک قرار گرفته است. این ناحیه به علت وجود سنگ ها و یخچال های طبیعی در فصول گرم سال شاهد ذوب شدن برف چال ها و یخچال های طبیعی است و رودخانه های سردآبرود، پراچان، الموت، گرمارود و ناریان از ذوب شدن همین برف و یخ ها پدیدار می شوند. صعود به قله شاخک که در واقع مجموعه ای از پنج قله را تشکیل می دهد یکی از زیباترین صعودها در ناحیه علم کوه است. این مجموعه قلل ازجمله بلندترین قله های البرز و ایران به حساب می آیند. قله های شاخک به علت قرارگیری در منطقه ای خاص و موقعیت سنگ ها کمتر صعود می شوند.

برترین فصل صعود

برترین فصل صعود به این قلل نیز همچون دیگر قله های منطقه البرز، تابستان و بهار است. در واقع از اواخر فصل بهار تا خاتمه شهریور را می توان به عنوان برترین فصول صعود انتخاب کرد. شرایط آب و هوایی ویژه البرز، این منطقه کوهستانی زیبا را در زمستان بسیار صعب العبور و سخت می نماید. به ویژه از مسیر دیواره شمالی علم کوه که یکی از بلندترین دیواره های کشور نیز به شمار میرود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 16107

به "سفر به ارتفاعات البرز، این کوه تماشایی 5 قله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ارتفاعات البرز، این کوه تماشایی 5 قله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید