سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا غیرمنطقی است

به گزارش مجله سایه، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: هموطنان ما باید این نکته را در نظر داشته باشند که حتی به فرض معتبر و مورد تاییدبودن واکسن تزریق شده در کشورهای دیگر، قرارگرفتن در ازدحام و شلوغی های این مسافرت ها در انتقال و شیوع ویروس به افراد تاثیرگذار خواهد بود و قطعا این اقدام منطقی به نظر نمی رسد چرا که باید برای تزریق دز دوم هم همین راستا دوباره طی گردد.

سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا غیرمنطقی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور در مورد آخرین شرایط واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: بنا بر این است که تا خاتمه سال 1400، واکسیناسیون افراد بالای 18 سال کشور که در گروه هدف قرار دارند، تکمیل گردد.

وی ادامه داد: علی رغم همه فراز و فرود ها و با وجود عدم ایفای تعهدات طرف های خارجی در تامین واکسن، همچنان انتظار می رود با توجه به اینکه حدود 260 روز تا خاتمه سال 1400 به جای مانده، طبق وعده قبلی و طبق برنامه ملی واکسیناسیون، واکسیناسیون هموطنان عزیز علیه بیماری کرونا انجام گردد.

وی گفت: باید از هموطنان عزیز بابت تاخیر در واردات واکسن و مشکلاتی که متحمل شدند پوزش بطلبیم که امیدواریم با ورود واکسن های داخلی و فراوری داخل در روز ها و هفته های آینده فرایند واکسیناسیون تسریع پیدا کند.

جهانپور در مورد تزریق واکسن های ایرانی گفت: باتوجه به اینکه واکسن های متفاوتی در اختیار داریم تا به امروز دو واکسن فراوری داخل و یک واکسن فراوری مشترک مجوز فراوری و مصرف عمومی در کشور را دریافت نموده اند، البته چند واکسن هم همچنان به اسم واکسن نامزد در جهت کارآزمایی و مطالعات بالینی هستند که هنوز مجوز مصرف و فراوری را ندارند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: واکسن کوو ایران برکت اکنون در حال فراوری بوده و بخشی هم تحویل شبکه بهداشت کشور شده است و واکسن کووپاستور فراوری شده به وسیله انستیتو پاستور هم به تدریج در روز های آینده و بعد از خروج از خط فراوری تحویل شبکه بهداشت خواهد شد.

وی در تشریح تعداد افراد واکسینه شده در ایران گفت: تا به امروز بیش از 6 میلیون و 400 هزار دز واکسن تزریق شده و نزدیک به 2 میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده اند، یعنی هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند و مابقی عزیزان هم حداقل دریافت کننده دز اول واکسن بوده اند و تقریبا قسمت اعظمی از افراد بالای 70 سال یا از اعضای کادر درمان و مدافعین سلامت در سرتاسر کشور واکسینه شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در روز های آینده با اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت، واکسیناسیون عزیزان بالای 65 سال و در صورت فراهم شدن واکسن در هفته های آینده واکسیناسیون افراد بالای 60 سال و در گام بعد بیماران زمینه ای بالای 18 سال و در ماه بعد هم در فاز سوم برای مشاغل مختلف از جمله معلمان، اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه سلامت و سایر گروه های شغلی و افراد زیر 60 سال انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد واکسیناسیون ترکیبی (استفاده از واکسن متفاوت در دز دوم) متذکر شد: فعلا این پیش فرض وجود دارد که واکسیناسیون ترکیبی حتی در بعضی موارد ممکن است موجب اثربخشی واکسیناسیون گردد، اما با توجه به اینکه به میزان کافی در این خصوص مطالعات بالینی انجام نشده، لذا پروتکل واکسیناسیون ترکیبی هم در کشور وجود نخواهد داشت، اما به نظر می رسد واکسیناسیون با پلتفرم های مشابه منعی نداشته باشد.

جهانپور ادامه داد: باید در نظر داشت که اکنون چنین چیزی در پروتکل ها و شیوه نامه های کشوری وجود ندارد و هرکس هر واکسنی دریافت نموده در دز دوم هم همان واکسن را باید دریافت کند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8650

به "سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا غیرمنطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا غیرمنطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید