سودجویی بعضی بانک ها از شرایط کرونایی ، بانکداری الکترونیکی پیش احتیاج طرح فاصله گذاری هوشمند

به گزارش مجله سایه، با ضرورت ماندن در خانه و افزایش خریدهای اینترنتی استفاده از خدمات الکترونیکی بانکی بیش از پیش اهمیت پیدا نموده و یکی از مهمترین عوامل ماندن یا نماندن مردم در خانه ها و پیش احتیاج اصلی اجرای طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا موسوم به فاصله گذاری اجتماعی هوشمند شده است.

سودجویی بعضی بانک ها از شرایط کرونایی ، بانکداری الکترونیکی پیش احتیاج طرح فاصله گذاری هوشمند

گروه مالی خبرنگاران- سینا احدیان؛ خیلی ها هنوز کرونا را در ایران جدی نگرفته اند، ویروسی که چند ده روزی است تمامی خبرها و رویدادها حول محور آن می چرخد و تمامی فعالیت های اجتماعی، مالی و تجاری را تحت الشعاع قرار داده و روزانه جان هزاران نفر را در سراسر دنیا می گیرد.

ویروسی لجام گسیخته و ناآشنایی که فقیر و غنی و رئیس و مرئوس و بالای شهر و پایین شهر و مقام و مشئول و غربی و شرقی نمی شناسد و گریبان هر کسی را که دچار کوچکترین سهل انگاری بهداشتی گردد از ملکه انگلستان گرفته تا نخست وزیر آلمان و کانادا و رئیس مجلس ایران و کادر درمان و کارمندان بانک را می گیرد.

به زعم کارشناسان داخلی و خارجی و تحقیقات متعدد متخصصان حوزه بهداشت دنیای بهترین روش جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کووید 19 که همچنان بعد از ابتلای بیش از 1 میلیون نفر در تمام کشورهای دنیا دارو یا واکسن و شیوه پیشگیری یا درمانی برای آن پیدا نشده است ماندن در خانه و دوری از اجتماعات است. در واقع مردم باید تا زمانی که شیوع بیماری کرونا کنترل نشده برای حفظ جان خود و اطرافیان و هموطنانشان از منازل خارج نشوند و تنها برای انجام کارهای بسیار ضروری و غیرقابل اجتناب بیرون بیایند. البته برای تحقق این مهم قاعدتا سیستم حکمرانی کشور باید شرایط و زیرساخت های لازم را فراهم کند تا حداقل های لازم برای امرار معاش و گذران روزمره زندگی مردم اماده گردد و بتوانند تا زمان مدیریت شیوع کرونا به توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور غیرضرور در خارج از منزل عمل نمایند.

با توصیه های بهداشتی مسئولین و منع و ممنوعیت استفاده از پول نقد در بعضی معاملات مثل خرید نان و توصیه و تاکید به ماندن در خانه و خریدهای اینترنتی استفاده از حساب های بانکی، کارت بانکی و خدمات الکترونیکی بانکی بیش از پیش اهمیت پیدا نموده و یکی از مهمترین عوامل ماندن یا نماندن مردم در خانه ها و پیش احتیاج اصلی اجرای طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا یا همان فاصله گذاری اجتماعی هوشمند شده است.

مراجعه حضوری و فیزیکی مردم برای برطرف احتیاجهای بانکی به شعب بانک ها که یکی از مراکز پرخطر شیوع کرونا شناخته شده و درگذشت بیش از 30 کارمند خدمت گذار سیستم بانکی کشور اهمیت تقویت بانکداری الکترونیکی و خدمات غیرحضوری بانک ها را دوچندان نموده است اما در عین حال مسائلی در این زمینه باعث شده تا مردم مجبور به مراجعه حضوری به بانک ها شوند!

یکی از این مسائل سواستفاده بعضی بانک ها از شرایط کنونی است که در هفته اخیر با برداشت بدون اجازه از حساب مشتریان مردم را محبور به مراجعه حضوری نموده و علاوه بر به خطر انداختن جان آن ها با جان کارمندان خود نیز بازی می نمایند! طبق گزارش های مردمی در هفته گذشته پیامک برداشت 10 تا 12هزار تومانی از حساب مشتریان به منظور ارسال پیامک سالانه برای افراد ارسال شده است و جالب این است که این برداشت ها حتی از حساب هایی صورت گرفته که در ماه های اخیر تراکنشی نداشته و در واقع صاحبان حساب ها تمایلی به دریافت این خدمت بانک نداشته اند.

در این پیامک ها بر خلاف بسیاری از بانک ها که از مشتری اجازه ادامه خدمات مثل سنوات گذشته گرفته می گردد از مشتریان درخواست شده تا اگر تمایلی برای دریافت پیامک تراکنش حساب خود ندارند به شعبه مراجعه نمایند! بنابراین مشتری ناگزیر است یا با بی توجهی به توصیه های بهداشتی و ماندن در منزل ریسک انتقال ویروس کرونا را پذیرفته و به شعب بانک ها برود یا اینکه از پول خود صرف نظر کند و دستش هم به جایی نرسد! و البته در این اتفاق گرچه یک مشتری مبلغ اندکی را از دست می دهد اما بانک با برداشت از میلیون ها حساب میلیاردها تومان بدست می آورد!

مسائل دیگری هم در سیستم بانکی و خدمات الکترونیکی بانک ها از جمله فعال سازی و دریافت رمز دوم پویا وجود دارد که به نظر می رسد با توجه به ضرورت کاهش خدمات حضوری بانک ها در شرایط کنونی کشور و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها باید هر چه سریع تر برای آن ها تدابیری اتخاذ کند تا هم مردم و هم کارمندان خدوم بانک ها از خطرات ابتلا به ویروس خطرناک کرونا در امان باشند و با ماندن در خانه به ستاد ملی مقابله با کرونا و مدافعان سلامت یاری نمایند تا این بحران دنیای به لطف الهی و همدلی و همکاری ملت در کشور کنترل و مدیریت گردد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3426

به "سودجویی بعضی بانک ها از شرایط کرونایی ، بانکداری الکترونیکی پیش احتیاج طرح فاصله گذاری هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودجویی بعضی بانک ها از شرایط کرونایی ، بانکداری الکترونیکی پیش احتیاج طرح فاصله گذاری هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید