صادقی: والیبال بانوان به برنامه ریزی احتیاج دارد، امیدوارم فشارها باعث آسیب دیدگی نشود

به گزارش مجله سایه، سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در خصوص اختلاف امتیاز زیاد در هر ست بین تیم های برنده و بازنده در بعضی از دیدارهای لیگ می گوید این موضوع نشان می دهد که والیبالمان درست و حرفه ای نیست و همین انگیزه اسپانسرها را کم می نماید.

صادقی: والیبال بانوان به برنامه ریزی احتیاج دارد، امیدوارم فشارها باعث آسیب دیدگی نشود

به گزارش خبرنگاران، تیم والیبال بانوان ذوب آهن اصفهان که مدافع عنوان قهرمانی است با 18 امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است. البته این تیم نسبت به سایپا، تیم دوم جدول یک بازی بیشتر انجام داده است با این حال نماینده اصفهان امیدوار است که همین فرایند را در لیگ ادامه بدهد و از قهرمانی خود دفاع کند.

فریبا صادقی سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در گفت وگو با خبرنگاران و در خصوص شرایط تیم های حاضر در لیگ اعلام کرد: لیگ با 9 تیم آغاز شد، بعضی از بازی ها کیفیت خوبی دارد. تقریبا پنج تیم به هم نزدیک هستند اما بقیه تیم های حاضر در لیگ شرایطشان خوب نیست و بازی های خوبی را انجام نمی دهند. بهتر بود که این تیم ها کارشان را از لیگ دسته یک آغاز نمایند چون با این شرایط از جذابیت لیگ برتر کم می نمایند.

او در ادامه اضافه نمود: قرار است مرحله پلی آف هم برگزار گردد اما با توجه به حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک 2020 وقفه ای در مسابقات ایجاد می گردد در نتیجه بعد از مسابقات لیگ فشرده تر می گردد که امیدوارم با توجه به عدم تجربه بانوان این فشار باعث آسیب دیدگی بازیکنان نگردد.

تیم های ضعیف اسپانسرها را بی انگیزه می نمایند

صادقی در خصوص بعضی بازی های لیگ که با اختلاف امتیازهای زیاد در هر ست به خاتمه می رسد، اعلام کرد: هر هفته یک بازی انجام می دهیم که در نیم از مسابقات مهمان هستیم در نتیجه هزینه و وقت زیادی را برای رفتن به شهر میزبان صرف می کنیم اما بازی یک طرفه ای را انجام می دهیم. این موضوع نه تنها کمکی به کیفیت لیگ نمی نماید بلکه انگیزه اسپانسرهای تیم های برنده و بازنده را هم کم می نماید چون چنین بازی های یک طرفه ای نشان دهنده والیبال درست و حرفه ای نیست.

او با بیان اینکه امیدوارم در آینده برنامه ریزی فدراسیون برای والیبال بانوان بهتر گردد، اضافه نمود: البته این برنامه صرفا توسط فدراسیون نیست بلکه باشگاه ها هم باید برنامه ریزی های بهتری داشته باشند. فدراسیون می خواهد برنامه مسابقات را زودتر آغاز کند و فاصله های زمانی مناسب را در اختیار تیم ها قرار دهد تا در دور رفت و برگشت تعادل صحیحی داشته باشیم اما وقتی تیم ها در دقیقه آخر بسته می شوند و با فشار و خواهش از فدراسیون فرصت مجدد برای تکمیل مدارک می خواهند در نتیجه لیگ دیر آغاز می گردد و همین باعث فشردگی مسابقات می گردد. این موارد را ابتدا باید از خودمان آغاز و بعد به فدراسیون توجه کنیم.

در قید و بند نتیجه نیستیم

صادقی در خصوص شرایط آمادگی تیم خود گفت: تمریناتمان را به خوبی انجام می دهیم و با توجه به پتانسیل بازیکنان بومی کوشش می کنیم تا بازی های خوبی را انجام دهیم. خیلی در قید و بند نتیجه نیستیم البته نمی گویم که برایمان مهم نیست اما در در جه اول کوشش می کنیم تا بازی های خوبی را به نمایش بگذاریم چون در این صورت نتیجه هم به نفع ما تمام می گردد.

مربی سابق تیم ملی والیبال بانوان در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک 2020 اعلام کرد: با توجه به اینکه تنها تیم اول این رقابت ها به المپیک 2020 صعود می نماید، هیچ شانسی برای کسب سهمیه نداریم اما حضورمان نوعی امتیاز برای ایران و تجربه ای خوب برای بازیکنانمان است تا در دوره های بعد از این تجربیات استفاده نمایند. امیدوارم بازیکنان ایران این فرصت را به امتیاز تبدیل نمایند.

او در خصوص اعزام تیم جوانان به مسابقات انتخابی المپیک اعلام کرد: باید به هدف فدراسیون نگاه کنیم؛ اگر هدف نتیجه گرایی است باید بازیکنان با تجربه اعزام می شدند اما با توجه به معین بودن نتیجه، فدراسیون این فرصت را در اختیار بازیکنان جوان تر قرار داده است. البته این به معنی کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه نیست و شاید در فرصت ها و زمان لازم به تیم ملی دعوت شوند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2416

به "صادقی: والیبال بانوان به برنامه ریزی احتیاج دارد، امیدوارم فشارها باعث آسیب دیدگی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادقی: والیبال بانوان به برنامه ریزی احتیاج دارد، امیدوارم فشارها باعث آسیب دیدگی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید