طلاق در گیلان یکی از آسیب های اجتماعی جدی است

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان گفت: بر اساس گزارش ثبت احوال تعیین است معضل طلاق در استان به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی جدی مطرح است.

طلاق در گیلان یکی از آسیب های اجتماعی جدی است

ارسلان زارع صبح امروز در جلسه ساماندهی ستاد جوانان استان گیلان که در سالن انصاری استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوانان از سوی تمامی احکام حاکمیت و نظام مورد پذیرش و هدف است؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده از ظرفیت جوانان تاکید دارند.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان، اضافه نمود: این رویکرد علاوه بر اینکه موجب شتاب به امیدواری جوانان به آینده می گردد، به عنوان مولفه تاثیرگذار زمینه توسعه استان و کشور را فراهم می نماید.

وی ادامه داد: اگر دغدغه جوانان در اشتغال حل گردد، ضمن تاثیرگذاری بر اقتصاد موجب تسهیل و شتاب در ازدواج جوانان می گردد، چراکه ازدواج و اشتغال رابطه مستقیمی باهم دارند.

زارع با بیان اینکه اگرچه رشد طلاق کاهش یافته اما گیلان چهارمین استانی کشور در ثبت وقوع طلاق است ولی در ثبت ازدواج رتبه 18 کشور را داریم، اعلام نمود: باید ضمن بهره مندی از حمایت های دولت، با شناسایی آسیب ها گام موثرتری را در کاهش طلاق و افزایش اواج برداریم.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت انجام پژوهش های لازم به منظور شناسایی آسیب ها و کشف ایده های خلاقانه با بهره مندی مبلغین، اساتید دانشگاه و افراد صاحب نظر، گفت: معتقدیم که اهتمام در ارکان نظام و دولت برای حل معضل طلاق وجود دارد، دولت تدبیر و امید در سال گذشته به منظور یاری به جوانان 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت نموده، سال جاری هم اهتمام جدی دارد تا به هر میزانی که تقاضا وجود دارد، تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت گردد.

وی با تاکید بر اینکه از ایده های خلاقانه برای اشتغال جوانان حمایت می کنیم، اعلام کرد: برای رونق اشتغال باید از ابزارهای بروز و فناورانه، شبکه های مجازی و همچنین تجارت الکترونیک بیشتر استفاده کنیم.

زارع توضیح داد: ظرفیت گردشگری استان یکی از فرصت هایی است که می تواند در رونق اشتغال موثر باشد، با وجود ظرفیت های مختلف باید ضمن شناسایی استعدادهای موجود، ظرفیت ها را به بالفعل تبدیل کنیم تا از ظرفیت جوانان خلاق در توسعه استان بهره ببریم.

در ادامه مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اظهار کرد: سال گذشته 2800 میلیارد تومان طرح کارآفرینی در حوزه جوانان تا سقف 100 میلیون تومان به جوانان گیلان پرداخت شده که در اشتغالزایی هم تاثیرگذار بوده است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2335

به "طلاق در گیلان یکی از آسیب های اجتماعی جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلاق در گیلان یکی از آسیب های اجتماعی جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید