فشار آب تهران کم می گردد ، قطعی آب در راه است؟

به گزارش مجله سایه، افت فشار آب مشترکان خانگی در سطح شهر تهران جدی تر می گردد و حتی احتمال قطع موقت جریان آب هم وجود دارد.

فشار آب تهران کم می گردد ، قطعی آب در راه است؟

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته بعضی شهروندان تهرانی با کاهش فشار آب و حتی قطع آن در طبقات بالا در نقاطی از مرکز روبرو شدند. پشت صحنه داستان این است که آمارها نشان می دهد حجم ذخیره آب سدهای تامین کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر 581میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته، حدود 51میلیون مترمکعب کاهش پیدا نموده است.

وزارت نیرو می گوید: اندازه ورودی آب سدهای پنج گانه استان تهران، از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز، حدود 799میلیون مترمکعب است که نسبت به پارسال 9درصد کاهش یافته است. وزارت نیرو گفت: همراهی مردم در مدیریت مصرف و صرفه جویی لازم است تا کم آبی فعلی پشت سر گذاشته شده و کمترین چالش در حوزه تامین آب شرب پایدار به ویژه در روزهای پیش رو و پیک مصرف آب را ببینیم.

این گزارش می افزاید: حجم آب سد امیرکبیر تا به امروز حدود 148میلیون مترمکعب اعلام شده، درحالی که این اندازه در مدت مشابه سال گذشته 130میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان نیز از 252میلیون مترمکعب سال گذشته به 235میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان نیز از 62میلیون مترمکعب سال گذشته، به 64میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم ذخیره آب سد لار در 16خردادماه سال گذشته، 121میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی 77میلیون مترمکعبی سال جاری، 44میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد. حجم آب سد ماملو نیز از 66میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته، در حال حاضر به 57میلیون مترمکعب رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 15418

به "فشار آب تهران کم می گردد ، قطعی آب در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آب تهران کم می گردد ، قطعی آب در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید