فشار کنگره به ترامپ برای تمدید پیمان کنترل تسلیحات با روسیه

به گزارش مجله سایه، نمایندگان آمریکایی از هر دو حزب سیاسی در حال اعمال فشار بر کاخ سفید هستند تا پیمان کنترل تسلیحات با روسیه را تمدید کند.

فشار کنگره به ترامپ برای تمدید پیمان کنترل تسلیحات با روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی در حال فشار وارد کردن به دولت ترامپ هستند تا آخرین محدودیت های باقی مانده علیه توسعه تسلیحات هسته ای آمریکا و روسیه را در چارچوب پیمان نظامی با مسکو تمدید کند.

این درخواست در سه طرح از سوی نمایندگان ارائه شده و احتمالا طی هفته جاری نهایی خواهد شد. این طرح نشانگر شک و تردیدهای نمایندگان درباره این مساله است که آیا دولت ترامپ کار تحلیلی کافی را در این خصوص انجام داده است که چگونه چین و روسیه به منقضی شدن پیمان نیواستارت در فوریه 2021 واکنش نشان خواهند داد.

بر اساس این گزارش، پیمان نیواستارت آمریکا و روسیه را از استقرار بیش از 1550 کلاهک هسته ای منع نموده است که این پایین ترین رقم در دهه های اخیر است. اگر دو طرف موافقت نمایند، این پیمان قابل تمدید به مدت 5 سال خواهد بود. مسکو پیشنهاد داده است تا فورا این پیمان تمدید گردد ولی واشنگتن همچنان در حال آنالیز مساله است.

ترامپ و مشاورانش بر این باورند که پیمان نیواستارت شامل همه تسلیحات هسته ای روسیه نمی گردد و خواهان پیوستن چین به این پیمان هستند.

بعضی نمایندگان و کارشناسان کنترل تسلیحات بر این باورند که پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت ترامپ یک سم مهلک برای پیمان نیواستارت به شمار می رود.

در ماه می ترامپ مدعی شد که او و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره یک پیمان جدید مذاکره نموده اند که در نهایت شامل چین نیز خواهد شد. 3 روز بعد چین که ظاهرا 300 سلاح هسته ای در ختیار دارد، ایده مشارکت در پیمان 3 جانبه را رد نموده است.

زرادخانه هسته ای چین در مقایسه با آمریکا و روسیه بسیار ناچیز و کوچک است، واشنگتن و روسیه بیش از 6 هزار کلاهک هسته ای در اختیار دارند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2228

به "فشار کنگره به ترامپ برای تمدید پیمان کنترل تسلیحات با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار کنگره به ترامپ برای تمدید پیمان کنترل تسلیحات با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید