ناسا روی ماه پایگاه می سازد

به گزارش مجله سایه، ناسا از برنامه ساخت پایگاه بر روی سطح ماه خبر داد که حضور بلندمدت انسان در ماه را فراهم می کند تا اکتشافات جدیدی صورت بگیرد.

ناسا روی ماه پایگاه می سازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، ناسا از برنامه ساخت پایگاه آرتمیس در ماه خبر داد که تا سال 2024 اتفاق می افتد.

در مأموریت آرتمیس نخستین زن جهان به همراه فضانوردان بعدی در تنها قمر کره زمین قدم می گذارند و به اکتشافات جدیدی می پردازند.

این پایگاه قرار است یک پایگاه دائمی برای انجام اکتشافات در ماه باشد؛ احتمال دارد این پایگاه در دهانه شکلتون (Shackleton Crater) در قطب جنوب ماه ساخته شود.

این طرح نتیجه گزارش 13 صفحه ای ارائه شده توسط ناسا در تاریخ دوم آوریل به شورای ملی فضایی، یک گروه مشاوره به رئیس جمهور دونالد ترامپ است که توسط مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اداره می شود.

بخش اعظمی از این گزارش با عنوان برنامه ناسا برای اکتشافات و توسعه پایدار درماه، دیدگاهی را که ناسا برای توجیه و تحقق فرود بر ماه در سال 2024 در پیش گرفته، خلاصه می کند.

جیم بریدنستین، مدیر ناسا، در بیانیه ای منتشر شده گفت: پس از 20 سال زندگی مداوم در مدار زمین، اکنون ما آماده چالش بزرگ بعدی کاوش در فضا، توسعه حضور پایدار در ماه و اطراف آن هستیم. در سال های آینده پروژه آرتمیس به عنوان ستاره جدی عمل خواهد کرد، زیرا ما قصد اکتشافات زیادی در ماه را داریم و هدف ما یافتن نشانه های اصلی مورد نیاز برای اولین مأموریت انسانی به مریخ خواهد بود.

انتهای پیام/

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3438

به "ناسا روی ماه پایگاه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا روی ماه پایگاه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید