نصیری نیا: تعویق المپیک به نفع وزنه برداری ایران شد، در از دست دادن سرمایه ها ید طولانی داریم

به گزارش مجله سایه، قهرمان سابق وزنه برداری دنیا گفت: با تعویق المپیک وزنه برداران ایران فرصت بیشتری دارند تا بهتر آماده شوند و سهراب مرادی هم می تواند به آمادگی مطلوبی برسد.

نصیری نیا: تعویق المپیک به نفع وزنه برداری ایران شد، در از دست دادن سرمایه ها ید طولانی داریم

شاهین نصیری نیا در مصاحبه با خبرنگاران درباره تاثیر تعویق المپیک بر روی عملکرد وزنه برداری ایران در المپیک توکیو اعلام کرد: به نظرم تعویق المپیک می تواند به نفع وزنه برداری ایران باشد . ما کیانوش رستمی و سهراب مرادی را داریم که دنبال سهمیه هستند و الان فرصت دارند تا بیشتر آماده شوند. سهراب مرادی با توجه به مصدومیتی که داشت خیلی نگرانش بودیم اما الان فرصت این را دارد آمادگی مطلوب را پیدا کند.

تعویق المپیک برای سهراب مرادی اتفاق خوبی بود

نصیری نیا در پاسخ به این پرسش که فکر می نماید سهراب مرادی بتواند سهمیه المپیک را بگیرد، گفت: اگر مسابقات طبق روال عادی برگزار می شد سخت بود اما الان فرصت بیشتری دارد تا آماده گردد. فکر می کنم مسابقات انتخابی المپیک هم حدود شش ماه دیگر برگزار گردد و به نظرم تعویق المپیک و مسابقات انتخابی برای سهراب مرادی خیلی خوب بود.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه سال 98 برای وزنه برداری ایران سال خیلی خوبی نبود بنابراین این وقفه مسابقات و المپیک می تواند به نفع ایران باشد. حتی علی داودی هم فرصت این را دارد که آمادگی بهتری پیدا کند و وزنه های بهتری بزند.

هم علی حسینی اشتباه کرد هم فدراسیون

قهرمان سابق دنیا در پاسخ به این پرسش که سعید علی حسینی در سال 98 خداحافظی کرد و فکر نمی نماید او را راحت از دست دادیم، تاکید نمود: سعید علی حسینی وزنه برداری بود که می توانست بهتر از این کار کند و یکی از عواملی که باعث شد چنین شرایطی برایش پیش بیاید. اشتباهات خودش بود چون آمادگی نداشت و در اردوها خیلی هماهنگ نبود اما بزرگترین اشتباه را فدراسیون مرتکب شد که نام او و کیانوش رستمی را برای مسابقات انتخابی المپیک رد نکرد. ما برای هفت، هشت مسابقه انتخابی المپیک نام وزنه برداران خود را رد نموده بودیم اما با اشتباهی که صورت گرفت سعید علی حسینی ضربه خورد و زودتر از همه از چرخه کسب سهمیه المپیک کنار رفت.

وزنه برداران مجبورند در کراس فیت مربیگری نمایند

نصیری نیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا بیشتر ملی پوشان سابق وزنه برداری به سمت آموزش کراس فیت کشیده شده اند و آیا جای خالی آنها در بخش آموزش وزنه برداری احساس نمی گردد، توضیح داد: ما کلا در سوزاندن سرمایه های ملی ید طولانی داریم و چند سال است ورزشکاران مطرح ما در کشورهای دیگر کار می نمایند یا به کار دیگری مشغول هستند و در رشته خودشان مورد استفاده قرار نمی گیرند که اصلی ترین دلیل آن هم مسائل شخصی است.

او ادامه داد: اینکه وزنه برداران به سمت کراس فیت کشیده می شوند از یک منظر خوب است چون پایه کراس فیت وزنه برداری است. متاسفانه در وزنه برداری ما امکانات نیست از این رو وزنه برداران مجبور هستند در کراس فیت مربیگری نمایند چون کراس فیت در آمد زا است. اما این را هم باید در نظر بگیریم که اگر از قهرمانان خوبی چون بهداد سلیمی و رسول تقیان به نحو احسن در جهت رشد استعدادها استفاده نمی گردد از ضعف فدراسیون است. من در جریان هستم که بهداد دوره پیشرفته مربیگری را دیده و بسیار به مربیگری علاقه دارد اما بخاطر اختلاف سلیقه دور مانده است. البته در نهایت هم خود وزنه برداری متضرر می گردد.

دو شاگردم دنبال کسب سهمیه المپیک هستند

ملی پوش سابق وزنه برداری در خصوص شرایط شاگردان خود در آمریکا برای کسب سهمیه المپیک نیز گفت: دو نفر ازشاگردانم در رقابت برای کسب سهمیه المپیک هستند و به آنها امید داریم. قرار بود در مسابقات قهرمانی پان آمریکن شرکت کنیم که بخاطر ویروس کرونا لغو شد و فعلا منتظر اعلام زمان بعدی برگزاری مسابقات هستیم.

او در پاسخ به این پرسش که در قرنطینه شرایط تمرین شاگردانش فراهم است تا دچار افت زیاد نشوند یا خیر، توضیح داد: در آمریکا باشگاه ها شخصی هستند و ما هم برای اینکه چند نفری که دنبال سهمیه هستند افت زیادی ننمایند برخی روزها باشگاه را بازمی کنیم و فقط آنها با رعایت کامل مسائل بهداشتی تمرین می نمایند. البته تعدادشان زیاد نیست و کسانی که تمرین می نمایند 3-4 نفر هستند.

نصیری نیا در خاتمه گفت: آرزوی موفقیت برای وزنه برداری ایران در المپیک توکیو دارم و امیدوارم تمام مردم ایران سلامت باشند و زودتر همه چیز به روال عادی خود برگردد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3803

به "نصیری نیا: تعویق المپیک به نفع وزنه برداری ایران شد، در از دست دادن سرمایه ها ید طولانی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیری نیا: تعویق المپیک به نفع وزنه برداری ایران شد، در از دست دادن سرمایه ها ید طولانی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید