نگرانی مشاور امنیت ملی آمریکا از فروپاشی ناتو

به گزارش مجله سایه، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو که سهم عادلانه خود را نمی پردازند بیش از تهاجم کنونی ترکیه به شمال سوریه، به این ائتلاف ضربه وارد نموده اند.

نگرانی مشاور امنیت ملی آمریکا از فروپاشی ناتو

به نوشته مجله نیوزویک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد، واشنگتن هنوز به تعهداتش به ائتلاف 70 ساله ناتو پایبند است.

انتقاد مشاور امنیت ملی آمریکا در بحبوحه عدم توازن سهم کشورهای عضو ناتو در هزینه های دفاعی مطرح شده است. اوبراین و سایر رهبران ناتو امیدوارند چنین مسائلی را در نشست روزهای آینده روسای کشورهای عضو در لندن مورد آنالیز قرار دهند.

وی به برنامه رودر رو با ملت شبکه خبری سی.بی.اس گفت: ناتو یک ائتلاف مهم برای ما به شمار می رود اما فکر می کنم اختلافاتی که در این ائتلاف به وجود آمده به دلیل این است که ما کشورهایی را در آن داریم که سهم عادلانه خود را برای هزینه های دفاعی پرداخت نمی نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در روزهای آینده میزبان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واشنگتن باشد و درباره پیشرفت متحدان ناتو در افزایش هزینه های دفاعی و تضمین اشتراک منصفانه در هزینه ها گفت وگو کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: مالیات دهندگان آمریکایی و هشت کشور عضو ناتو بیش از دو درصد برای هزینه های ملی خود می پردازند ما چهار درصد پرداخت می کنیم. آنها کار درست را انجام می دهند. اما بعضی از کشورها که آلمان شاملشان می گردد، هزینه های عادلانه ای برای امور دفاعی خود پرداخت نمی نمایند. این حق مالیات دهندگان آمریکایی نیست که به دفاع از کشورهایی بپردازند که خودشان برای امور دفاعی اشان هزینه ای نمی پردازند.

اوبراین ادامه داد، از زمان روی کار آمدن ترامپ در ژانویه 2017، ایالات متحده 100 میلیارد دلار در هزینه های دفاعی جدید ناتو پرداخت نموده است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،هشدار ترامپ به اردوغان برای خرید اس 400

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1530

به "نگرانی مشاور امنیت ملی آمریکا از فروپاشی ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مشاور امنیت ملی آمریکا از فروپاشی ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید