نگرانی و بی اعتمادی کادردرمان انگلیس از وعده های جانسون

به گزارش مجله سایه، رئیس انجمن بیمارستان های انگلیس درباره اعتماد به وعده های دولت محافظه کار بوریس جانسون برای تامین تجهیزات محافظتی کادر درمانی این کشور که به طور فلج کننده ای در بحبوحه بیماری کووید-19 ته کشیده هشدار داد.

نگرانی و بی اعتمادی کادردرمان انگلیس از وعده های جانسون

کریس هاپسون پس از تاخیر انجام شده در ارسال محموله پزشکی از ترکیه شامل 400 هزار روپوش برای کادر درمانی انگلیس، به شبکه رادیوی بی بی سی 4 گفت: تجربه تلخ چند هفته گذشته نشان می دهد تا زمانی که محموله نرسیده و محتویات آن آنالیز نشده نباید حسابی باز کرد.

او در این باره به محموله ای از چین اشاره نمود که قرار بود شامل 200 هزار روپوش باشد. وی اضافه نمود: فقط 20 هزار روپوش ارسال شده بود. یا سفارش دیگری که به گفته او، به جای روپوش پزشکی، ماسک صورت ارسال شده بود.

گزارش ها بیانگر آن است که دولت انگلیس برای تامین کمبود تجهیزات محافظتی بیمارستان های این کشور به سایر کشورها متوسل شده است.

هفته پیش معاون وزیر تجارت انگلیس از سفارش حجم قابل توجهی ماسک صورت از مصر اطلاع داد و با توجه به کاهش انبار روپوش پزشکی، این کشور به چین و ترکیه متوسل شده است.

در همین پیوند، محموله ای که قرار بود دیروز (یکشنبه) از ترکیه به انگلیس ارسال گردد با تاخیر روبرو شده و طبق ادعای دولت قرار است عصر امروز (دوشنبه) فرستاده گردد.

اولیور داودن وزیر فرهنگ انگلیس در این زمینه مدعی شد، کوشش های قابل توجهی برای حل موانع ارسال محموله ترک در جریان است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: قصد ندارم بیش از این وعده دهم اما تا جایی که مطلعم پرواز ترکیه عصر امروز انجام و روپوش ها تحویل می گردد.

به گفته رئیس انجمن بیمارستان های انگلیس، بیمارستان های این کشور در روبروه با ویروس کرونا از نظر تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان ها در حال انفجار هستند.

چندی پیش نشریه مترو گزارش داد، پزشکان و پرستاران انگلیس به ناچار برای تامین احتیاج خود به دوخت روپوش با پرده های بیمارستان متوسل شده اند.

آنها همچنین از قطعات پلاستیک زباله برای ساخت ماسک صورت و دست کش استفاده و بعضی پزشکان متخصص نیز از پلاستیک های زباله مخصوص جمع آوری نخاله های ساختمانی برای ساخت چشم بند استفاده می نمایند.

سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس هفته گذشته با صدور دستورالعملی از کارکنان بخش درمان این کشور خواست به جای استفاده از روپوش تمام قد و یکبار مصرف پزشکی، گزینه هایی مانند پیش بند پلاستیکی یا استفاده از روپوش های قابل شست وشو را در نظر قرار دهند.

این در حالی است که بر اساس توصیه سازمان دنیای بهداشت، همه اعضای بیمارستان، حتی نیروهای خدماتی نیز برای ورود به اتاق بیماران مبتلا کرونا باید از لباس های محاظتی کامل استفاده نمایند.

بعضی کارشناسان معتقدند که سیاست ریاضتی دولت جانسون منجر به بروز فاجعه در بیمارستان های این کشور شده است. اما لیام فاکس وزیر پیشین تجارت انگلیس می گوید، هیچ دولتی برای روبروه با این شرایط برنامه ریزی ننموده و در این زمان نیز نمی توان انبارها را بیش از حد احتیاج تامین کرد.

با این حال کمبود لباس های محافظتی تا به امروز جان ده ها نفر از کادر درمانی انگلیس را گرفته و آنها احساس می نمایند بدون دفاع طعمه گرگ ها شده اند.

همچنین بعضی کارکنان بخش درمان که درباره شرایط موجود انتقاد نموده اند از سوی مسئولان وزارت بهداشت توبیخ یا تهدید به اخراج شده اند.

انگلیس در دوره اوج شیوع ویروس کرونا واقع شده است و بیش از 15 هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، تا به امروز 120 هزار و 67 نفر به کرونا مبتلا شده که از این تعداد، 16 هزار و 60 نفر جان خود را از دست داده اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3815

به "نگرانی و بی اعتمادی کادردرمان انگلیس از وعده های جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی و بی اعتمادی کادردرمان انگلیس از وعده های جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید