کدام استان های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا هستند؟

به گزارش مجله سایه، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 2 استان رکورددار بستری و 2 استان رکورددار فوتی های کرونا هستند.

کدام استان های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا هستند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط کرونا در کشور اظهار کرد: طی هفته گذشته تعداد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در کشور نسبت به هفته ماقبل دارای فرایند افزایشی بوده است.

لاری با اشاره به استان های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا گفت: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان های مازندران و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-19 به ترتیب در استان های مازندران و گیلان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته استان های خوزستان، قم و ایلام به عنوان استان های با کمترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور شناسایی شده اند.

لاری اعلام کرد: شهرستان های شوط و ماکو در استان های آذربایجان غربی، دره شهر در ایلام، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، هفت گل و هندی جان در خوزستان، شهرستان پاسارگاد، خنج، گراش و مهر در استان فارس و شهرستان خمین استان مرکزی از امروز در شرایط نارنجی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در مجموع 11 شهرستان کشور همگی از استان خوزستان در حال حاضر در شرایط قرمز، 52 شهرستان در وضع نارنجی، 217 شهرستان در شرایط زرد و مابقی شهرستان های کشور در شرایط آبی بیماری قرار دارند.

لاری گفت: با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در کشور و قدرت سرایت بسیار بالای گونه جهش یافته، کووید-19 این بار با توانی مضاعف در حال پیش روی است؛ بنابراین رعایت مضاعف و جدی تر نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی، بیش از گذشته دارای اهمیت است و فراموش نکنیم که شکست این بیماری سهمگین تنها با همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی میسر است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7171

به "کدام استان های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان های رکورددار بستری و مرگ و میر کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید